Hon verkar bra igen

Kiwi fick gå på inflammationshämmande tabletter tills i morse, så nu är det upp till bevis de närmaste dagarna. Hon har ju självklart inte visat något under tiden och i tisdags fick hon gå en tur i skogen med Johan och på onsdagen började jag ju träna lite igen. Håller tummarna för fullt!

Idag köpte jag en ny leksak på Coop, en kongliknande sak i hårdplast med en liten pingla i. Tyvärr angående pinglan men det är ju Coop 😉 . Mira älskar den nya leksaken och när jag fick upp henne lite i aktivitet så var det fin fart i leken. Hon jagade den som en tok och fångade den i en studs 🙂 . Hon fick prova på lite hoppträning idag med och det gick bättre än sist, riktigt bra fart 🙂 . Även Kiwi hoppade, dock blåste det ganska mycket så hinkarna blåste om kull ibland. Jag kunde vinkla det ena hindret lite och hon klarade av det nästan alla gånger, om hon tog det raka hindret först hade hon lite mer problem men valde ändå att ändra riktning ibland och hoppade fast hon först var på väg emellan. Duktigt 🙂 .

Imorgon är det kurs igen, ser inga chanser att vinna privatlektionen men Kiwi är i alla fall frisk nu (hoppas hoppas) så vi kan träna på nu.

Föresten, har ni lyssnat på morgonpasset på senaste tiden. Helt underbart program, är helt fast! Synd att jag inte kan lyssna på det varje dag utan bara då jag är ute och tar vattenprover. Jag skrattar högt för mig själv i bilen flera gånger under morgontimmarna – underbart!

Nu ska jag läsa lite bloggar innan jag stupar i säng.

3 thoughts on “Hon verkar bra igen

  1. skönt att Kiwi är bra =) och hoppas det håller i sig, vi håller tummar o tassar. Kul att ni tränar agility, det är ju såååååå kul =) =) Kram

Kommentera

