Träning på klubben

Jag och Johan började dagen med att ryckas upp ur vår sömn klockan 07.00. Kiwi stod och hulkade ute i vardagsrummet och jag flög upp för att rädda mattorna, för visst stod hon på en matta, det brukar hundar (och katter) sikta in sig på då de ska spy. Det var galla som kom, det händer lite titt som tätt oavsett när vi ger dem mat så det var bara att torka upp och ge dem sin frukost. Både jag och Johan kände oss ganska yrvakna men det kändes inte som något ide att lägga sig igen då vi skulle på antikmässa idag 🙂 . Jättekul!

Vasen sa han var från Jugend, men jag vet inte jag. Den är min favorit i alla fall – 200 kr (prutat från 360 kr). Karaffen är av märke Rörstrand ”Koka blå”, kostade bara 160 kronor 🙂 . Fågeln är en i serien ”Ringo” av Gustavsberg. Jag har alla utom en i serien nu 🙂 – 100 kr för den. Kniven var ny och den är Johans, 200 kronor för den. En mycket trevlig start på dagen 🙂 .

Jag såg dock fram emot eftermiddagen också för då skulle Sofia och jag träffas och träna med hundarna 🙂 , jag tog dock bara med mig Kiwi. Mira skulle med Johan upp i skogen och hämta pinnar till mina hinder, de gamla dög inte enligt honom 😉 . Mira och han hade för övrigt haft jättekul och Mira visade honom alla sina trix i jakten på möss 😀 . Hon drog även omkull honom då de hade dragkamp om en pinne hihi.

Jag och Kiwi tränade tunneln, det går bättre med vänster ingång än höger – hon vill inte gärna vara på min högra sida men det går bättre och bättre. När jag visade med fingret ville hon inte lämna det utan stannade framför ingången och glodde på mig, men när jag visade bara med kroppen gick det bra. Vi gjorde även vårt cirkelprogram och det går bättre och bättre 🙂 . Hon följer bra i ”skritt” nu och jag har faktiskt lärt mig att gå i cirklar så bra så jag är nöjd i alla fall. Men det är allt bra snurrigt. Efter lite trixträning satte vi oss ner på en bänk och snackade lite, jag och Sofia alltså. Hundarna fick sig lite passivitetsträning vilket Kiwi klarade bra.

Väl hemma har jag bakat och diskat och nu står Johan och lagar mat till mig (ja, han får också äta 😉 ). Imorgon är det måndag, en ny jobb- och träningsvecka 🙂 .

6 thoughts on “Träning på klubben

  1. Kul med fynden och den braiga träningen!:)
    Jag känner igen det där med ökade besökssiffror på bloggen beroende på rubriken. Jag har aldrig haft så många besökande som när jag hade rubriken vinterkräksjukan. Det var tydligen intressant för många;)

  2. Fina fynd, nu blev jag sugen att leta prylar jag med, det finns så mycket fint. Skoj att ni är så duktiga med agillityn, det är roligt att läsa om era första steg i sprorten.

Kommentera

