Utställning

Jag har kommit fram till en sak, besökarantalet beror mycket på vad man skriver för överskrift. Jag har överlag ungefär 90 besökare per dag, helt ok siffra tycker jag. Men den gången jag skrev överskriften ”filmer” – klirrade det till och besökarantalet var över 250. Jag tror inte att det var att mitt inlägg var så mycket mer intressant den gången mot annars 😉 . Lite kul, får se vad ”utställning” gör på siffrorna 😀 .

Idag tog jag med mig Kiwi och åkte upp till Ica för att gå sista biten (max 1 km) till Härnösands brukshundsklubb. Det var officiell utställning för brukshundar och inofficiell för alla andra raser. Väl där letade jag efter kelpie, hittade en som var i ringen och en utanför. Ägaren till den i ringen haffade jag nästan direkt hon kom ut, va fräck man är bara för att de har det man själv vill ha i snöret 🙂 . Hon hade en svart, ljuvlig kelpietik i snöret på 9 månader (eller nio månader om fyra dagar, sista chansen att vara med i valpklass II).

Alltså, finns det något vackrare? Jag föll som en fura, tänk om man kunde välja kelpie efter färg?!

Kiwi fick många pussar! Det är lite roligt, när hon träffar äldre hundar uppför hon sig som en liten valp och vill leka men nu när hon träffade den här så uppförde hon sig som en vuxen hund som lite nådigt lät ”bäbisen” nosa och busa med henne 😀 .

Hon har inget kennelnamn och nu råkar hennes namn vara helt borta…hmm Ronja? Jag hoppas ägaren kikar in och rättar mig om det är fel. (tillägg: Hon hette TROJA 🙂 , nära men inte tillräckligt 😀  ).

Träffade även en vacker hane från kennel Aussie Action.

Jag trivdes bra bland dessa två vackra kelpies 🙂 . Kiwi skötte sig jättebra, fick kommentaren att hon var så lugn…hmm. Kanske kom lugnet då hon fyllde tre år den 22 maj 😉 .

Fler bilder från utställningen ser ni här.

7 thoughts on “Utställning

  1. Hej! Självklart har jag hållit span här sen jag lämnade utställningen! Jättevackra bilder på Troja (hihi, nästan som ronja..)
    Vi åkte ut direkt i BIG men det gjorde ingenting, är så himla nöjd för BIR och allt!
    Kan du maila över bilderna till mig? Supervackra bilder, som sagt så lyckas man nästan alödrig fånga henne frammifrån!

    tack för en trevlig pratstund i dag!
    /sandra och Troja

  2. Klart hon är lugn och tyst när hon märket att Matte tittar på annan ras. 😉
    Jag ska titta den 31/5 för då har vi sån utställning i Växjö. 🙂

Kommentera

