Även idag gick det bra!

Efter en hektiskt dag på jobbet tog jag mig upp på berget. Ja, ni hörde rätt – jag kan äntligen gå upp på berget igen! Snön är nästan borta och stigen på väg upp är som en vårflod. Jag hade gärna haft på mig gummistövlar idag och plaskat lite, jag är löjligt förtjust i att hoppa i vatten 😀 . Men med kängor och byxorna utanför så gick jag snällt på de torraste ställerna jag kunde. Väl uppe gjorde jag det jag kom dit för att göra, hämta pinnar till Kiwis hopphinder. Jag har hinkarna, det ska bli hål i dem och där ska det stå en pinne rakt upp och sen en lite tjockare som bom. Klart 😀 ! Jag gick till kraftledningsgatan så jag inte behövde ha så dåligt samvete över att såga småträd, men jag hittade några från förra röjningen så det fick bli dem i stället. Kiwi tyckte det var rent ut sagt skitkul att vi letade pinnar ihop, äntligen gjorde jag något vettigt. Så blev hon lite putt när hon inte fick bita sönder de jag hade 😉 . Hon fick springa lite med en men så var det roligare att bita i dem och då var det slut på leken. Vi gick hem igen och där tog jag fram buren, lite blodpudding och samma leksak som igår. Jag hade idag tänkt att belöna med en godis då hon sprang bra in i buren och leka med henne på ”kör”. Vi började med att skicka in, och komma ut på fri. Gick jättebra, trots att hon fuskade någon gång…men men 😉 . Lekte med henne sen och när hon var taggad så sa jag tack och sen ”gå in i buren”, jag borde ändra till bara buren nu när jag tänket efter…hmm. I alla fall, hon tvekade lite men gick ändå in i buren och fick då en godis för besväret 😉 , detta är ju nytt för henne med lek så jag har inte så höga krav – tar hon leksaken så är jag mer än nöjd faktiskt. Hon fick komma ut på fri och lekte jättebra för att vara henne, ni som har lekidioter (inte allvarligt menat, jag vill gärna ha en 😀 ) tycker nog att det är lite halvdant men jag är nöjd. Så upprepade vi tack och ”in i buren” några gånger och ut och leka på ”kör”. Det gick jättebra, trots att det kom en tjej (tolv år tydligen 😉 ) på en cykel och störde. Jag får komma på något bra sätt att få dem att inte störa mig under träning utan vänta tills jag är klar. För hennes och min skull, inte lätt att koncentrera sig och inte snällt mot Kiwi som blev riktigt frustrerad och skällig då hon kände att jag inte hade full koncentration på träningen. Men överhuvudaget så var det en mycket bra träning!

Imorgon och onsdag är mördardagar för mig, det blir nog minst 12 timmar arbete för min del så Johan får ta damerna. På torsdag jobbar jag kortare dag för det är valborg och då passar jag på att åka upp till veterinären med Kiwi. Nu ska jag kolla upp henne ordentligt. Även om hon jag pratade med nog tyckte att jag var löjlig och att det inte var något att komma in med en hund som pep ibland. Men jag tycker faktiskt inte att jag är löjlig, eller? Jag tycker inte att det ska vara så att en hund ena dagen ska vara hur pigg och frisk som helst för att nästa dag fortfarande vara pigg men få ont då hon hoppar in i bilen eller ligger och gottar i gräset (eller i snön då). Jag tycker inte det är normalt och absolut inte för en treåring. Jag har även beställt upp röntgenbilderna från hd röntgen, föresten där sa hon på veterinären att Kiwi har A och A/B på höfterna. Det står bara A i mina papper, undrar vilken som är A/B? Det är ju fortfarande fritt men ändå intressant att veta. I alla fall, på torsdag klockan 13.30 ska hon in för ordentlig koll. Återkommer med resultat på kvällen då, hoppas jag i alla fall.

Jag har ont i magen så nu ska jag sätta mig i en fotölj och hoppas på att Johan kommer med en bok, en filt, en kopp cholkaaaaad 😉 .

6 thoughts on “Även idag gick det bra!

  1. så du ska kolla igenom kiwi igen ? hd, ed , knän -allt eller ?

    fast är hon inte redan kollad då ?

    funderar lite på fästingar om allt kommer och går , det var ju hemskt mycket sånt i värmland i sommras 😦

  2. Shanie: Hon är kollad, har A och tydligen A/B på höfterna. Det är troligen vänster bak hon har ont i, reagerade igårkväll också. Jag ska kolla just för att hon har ont av något. Borrelia och erlichia är redan kollad, det gjorde jag strax innan jul och det var grönt.

    Vi får se, halv två idag ska vi in.

Kommentera

