Jobb, jobb och jobb

Överskriften får mig att tänka på musen i Askungen 🙂 . Men det är så det är nu, den här veckan har jag jobbat nästan normal heltidsvecka trots att det varit en dag mindre, igår till exempel jobbade jag 13 timmar och det var ett tag sedan (affärsjobb, 12 timmar på jobbet är ingen ovanlighet). Jag var ute och tog vattenprover i Örnsköldsviks kommun och där är det snö, is och moddiga vägar. Jag var enormt rädd ett tag, minnena från bilolyckan för x antal år sedan sitter i mer än jag trodde. Direkt bilen rör sig och inte får fäste håller jag andan, till saken hör att jag kör inte fortare än 30 km i timmen så jag vet ju att jag inte åker av vägen i första taget och om jag skulle göra det så blir det ju inte värre än sist när man sitter i en XC 90. Men det hjälper mig inte ändå då jag sitter i bilen, händerna håller krampaktigt i ratten, det gör ont i magen och jag glömmer att andas. Efter en väg som var lång och jobbig belönade jag mig med en kola då jag kom ut på ”fast mark” igen, då mådde jag bättre 😀 . Alla dessa spänningar på vägarna gör att jag blir förbannat trött så på vägen hem tuggade jag flera tuggummin för att inte behöva stanna och vila. Jag ville hem! I Härnösand skulle alla prover in i kylen och jag skulle ta mig hem till mig, en promenad på 30 minuter. Väl hemma i lägenheten står Johan och lagar mat åt mig, gullet! Jag var så hungrig och det var så gott! Strax efter maten stupade jag i säng och vaknade av klockan, dags att gå upp igen. Då var den 04.00 och jag skulle ut lite med hundarna för att sedan köra Johan till tåget (det gick 05.12), han är nu på västkusten och fiskar havsöring. Jag åkte sedan hem, åt frukost och stoppade in hundarna i bilden och åkte till jobbet till klockan 06.00. Anledningen till att Kiwi och Mira var med var att jag klockan 08.00 skulle till veterinären med Kiwi (Mira ville jag inte lämna ensam så hon fick vara sällskap 😉 ). Kiwi skulle nämligen få massage. Det var nog ett av de bästa beslut jag tagit när det gäller henne (förutom kastreringen, det var det bästa beslutet). Jag ville att hon skulle få det för att hon skrikit till igen några gånger utan att jag vet vad som är fel, mina misstankar är antingen att sträckningen från i november (tror det var november) återkommer då och då, eller att det helt enkelt är så att hennes byggnad spökar (hon är felbyggd bak, för lång länd, för kort kors, dåliga vinklar och snett bäcken…va mycket det blev 😉 . Det kan ju vara annat också men som van hundägare så målar man alltid fan på väggen, känns det igen 😉 ? I alla fall Kiwi var stressad och ville inte alls vara med så jag fick sätta henne handgripligen och sätta mig framför henne och hålla i till en början. Men så hände något, det var ju skönt ju 😀 . Kiwi slappnade nästan av helt och hängde med läpparna 😀 . Hon som masserade sa att hon var lite stel bak men det brukar hundarna vara då de kommer dit så det var inte mer än vanligt, hon var även lite stel fram men inget att bry sig något större om. I och med att jag misstänkte sträckning så kände hon igenom henne också och allt kändes fint. Detta ska jag göra om, aldrig har Kiwi slappnat av då man rör henne på det sättet! Hon drar sig jämt undan, även om det har blivit bättre mot förr så är hon ingen gosehund inte. Jag ska även börja massera själv nu när jag vet att det inte är något akut fel på henne, en gång i veckan kan jag gå igenom henne rejält om jag vill – annars kan jag ta lite varje dag.

När massagen var klar körde jag åter till jobbet, vid 10.30 tog jag ut dem och gick hem med dem som friskvårdstimma. En halvtimma hem och en tillbaka igen. När jag slutade klockan 15.30 hade jag bilen på jobbet = LYX! Underbart skönt att bara sätta sig i bilen och åka hem (med en liten omväg runt affären för lite godis 😉 ).

Nu sitter jag här, relativt nöjd och väntar på att klockan ska bli läggdags 😉 .

Förresten, har jag sagt att jag har fått förlängt? Jag kommer inte ihåg och jag orkar inte läsa igenom det jag skrivit förut hihi. Men jag har i alla fall jobb till sista december i år. Det känns underbart skönt!!!

Till något helt annat. Är det någon som varit på Gotland som kan säga vad man inte får missa? Jag, Pia och mamma ska dit i slutet av maj nämligen. Vi är inte intresserade av hantverket (det är säkert jättefint, men mer intresse av det än att jag kanske vill ha mig ett fat eller en mugg finns inte) utan mer av naturen och Visby. Vi har tänkt (jag mest 😉 ) att åka över sydliga udden en dag. Vi vet att vi ska gå på stranden vid Tofta för det är där vi bor och vi kommer även kolla igenom Visby. Så mycket mer kanske inte hinns med på två och en halv dag men lite tips vore trevligt ändå.

Nu ska jag slappa lite mer, sen ska jag kolla på Berg flyttar in (jag tycker hon är så skön!) och sen är det nog sängen som gäller. Imorgon ska jag sova och dra mig länge och sen ska det bli en långkörare runt berget, hundarna får stå ut med det 😉 .

Ha en underbar helg!

2 thoughts on “Jobb, jobb och jobb

  1. Massage är så bra! Jag måste verkligen skärpa mig på den punkten.
    Förstår dig precis vad gäller vinterkörning och man KAN tappa kontrollen även om man bara kör 30. Jag VET. 😦
    Stort grattis till förlängningen med. 🙂
    Kram

  2. GRATTIS, va skönt att du fått förlängt!!!

    Herrgud…vilken vecka…upp klockan 04.00, du är duktig du!!
    Va bra med massage! Det skulle Izla oxå behöva, jag brukar köra lite här hemma men det skulle va bra att gå iväg å låta någon känna igenom henne.

    Va roligt att åka till Gotland, tyvärr har jag bara vart där ett fåtal gånger när jag var liten så jag inte tipsa om några sevärdigheter.

    Kram kram

Kommentera

