Mycket trevlig påsk!

Jag har haft en underbar påsk. Trevliga vänner, långa promenader, god mat och gott att dricka. Petra, Magnus och deras Tim

var här från torsdag kväll till igår fm. Vi var uppe i Skuleskogens Nationalpark och gick ända upp till Slottdalsskrevan i snön som inte alltid bar oss. Många skratt då vi en efter en drattade igenom snön och försvann upp till låren, utan att för den delen nå marken. På kvällen var tre av oss (Petra har tydligen bättre kondis och hamnade inte i snön så ofta utan gick ovanpå…fusk) ganska möra men alla väldigt nöjda tror jag. Vi pratade även om att ta en rundtur där till sommaren, med badkläder 🙂 . Det ser jag fram emot. På kvällen åt vi gott och spelade spel, vi hade mycket trevligt.

Påskafton spenderades vid havet, tyvärr i dimma och dis men vi såg lite i alla fall 😉 . Jag tror även den turen var omtyckt även om vi givetvis hellre hade haft sol. På kvällen åt vi en laxrätt med cashewnötter och chillisås och en fräsh limesås till. De andra åt mosad potatis till (alltså inte potatismos 😉 ) och jag åt ris. Förbannat gott! Till efterrätt åt vi mängder av fruktsallad med glass. Inte en smällare så långt man kunde höra, underbart!

Bilder från helgen hittar ni här.

Så igår åkte de hemåt och vi åkte ut till havet själva, strålande sol och underbar vårvärme. Är det inte typiskt?

Så idag, sista lediga dagen på långhelgen åkte vi till ett nytt ställe längs kusten. Vi har kommit fram till att vi verkligen älskar kustbandet här uppe. Det är så otroligt vackert och mäktigt! Vi har hittat så många fina ställen och idag var inte ett undantag. Hit ska vi åka för att grilla 🙂 . Bilder från dagen hittar ni här.

Jag har varit så duktig och omformaterat datorn idag. Den har varit seg och allmänt ur form men nu så, är det kanske mer fart på Albert som han numera är döpt till. Men ni som har sidor som jag brukar besöka, snälla skicka länkarna till mig för det glömde jag självklart att spara 😉 .

7 thoughts on “Mycket trevlig påsk!

  1. du verkar ha haft en härlig påsk! kul med så mycket som händer, och god mat! Jag har ätit riktigt riktigt dåligt i helgen… men det är sånt som händer.. Lat som man är!

    Ha det så bra (nu ska jag titta på dina bilder)

Kommentera

