Köksbordet

Bättre sent än aldrig eller hur.

Hålen är där klaffen sitter. Frågan är bara var man ska ha den då den inte är uppe…

Idag har det varit en händelserik dag, minst sagt. Jag skulle ut och ta vattenprover för länsstyrelsen. Det började bra med att jag glömde snöskorna, inte smart när man ska upp till Ö-vik och det är snö upp till låren… Sen fortsatte det ännu bättre med att jag lyckas köra av vägen, med en Volvo XC90. Hur lyckas man? Jo man håller till höger runt en krök (som man ska) på en snötäckt väg och tänker inte på att dikena kan vara snötäckta. Jag kom för långt ut på vägen snön gled (det är en sån där sockerliknande, halkig snö nu),  och därmed också jag – mot diket som fanns där under snön och bilen gled snällt ner i diket. Jag görde långsamt så det var verkligen gled och bilen och jag klarade oss utmärkt och kunde efter lite krångel ta oss vidare. Krånglet bestod av att vänta på bergningsbil. En bonde kom förbi och erbjöd att dra upp mig men då var bergaren redan på väg. Vilka underbara, snälla människor det finns här uppe!

Jag körde i alla fall vidare och tog några prover till innan jag for hemåt igen. Men nu är jag trött, jag är som hundarna säger Johan…trött på grund av alla intryck 😀 .

Idag ska jag damma och göra rent toan för att imorgon göra resten. Imorgon kommer nämligen Petra, Magnus och Tim 🙂 – det ska bli såååå kul!

Ha en GLAD PÅSK!

6 thoughts on “Köksbordet

  1. Vad fint det blev med bordet! 😀

    Tur att du och bilen bara gled i diket, så att ni kunde köra vidare med lite hjälp från bergningsbilen!

    Glad påsk till er också, hoppas ni får en trevlig helg!

  2. Vilken fint bord. Vi hade med behöft ett nytt köksbord. vi har ett rätt så litet.
    GLAD PÅSK på er. Vad skoj att Petra & Tim kommer o hälsar på. Då blir nog flickorna glada. KRAM

  3. Snyggt bord, kan inte klaffen hänga ner ?

    Inte kul med så massor av snö, skönt tt det gick bra!

    glad påsk , sitter på jobbet HELA påsken, inte helt som planlagt men…men.. blir en påsk framför datorn istället för i norska påskefjell dette här … :/

    GLAD PÅSK och hälsa Johan :o)

Kommentera

