Regn

Jag tror inte våren är här än, men det regnar i alla fall idag. Underkylt tyvärr men regn…inte snö 😉 . Jag och Johan har tillsammans med hundarna gått en tur på vägen som går runt ”vårt” berg. Det var underbart att till största delen kunna gå på barmark och få fäste, nu försvinner nog snart kärlekshandtagen på magen som på något konstigt sätt har kommit fram under vintern 😉 . Kiwi har jag i ett bälte runt magen så jag är fri att ha stavar med mig, idag lämnade jag dem dock hemma så jag slapp bli kall av regnet. Mira tyckte turen var allmänt tråkig, hon har blivit bortskämd med skogs- och skidturer damen 😀 . Kiwi är som alltid, bara glad att få vara ute – livet leker! Hon klarade av alla möten bra förutom ett och det var då vi gick förbi ett hus och Mira inte gick med Johan (hon ville hellre gå med mig 🙂 ) så han fick stanna och då även jag som gick bakom. Just då springer en av hundarna på tomten mot staketet och då började Kiwi skälla. Men annars gick det bra, gick förbi två show show  på fel sida om dem och det brukar vara ett problem med det gick så bra så 🙂 .

Jag skriver inte mycket om träning just nu, men det beror på att det inte är så mycket träning just nu förutom rådjur och hundar. Inomhus blir Johan galen på oss och ute kan jag inte vara än. Igår ställde jag dock upp två stolar för att träna ingångar till slalomet, det kan väl inte vara fel att ta stolar i brist på annat? Kiwi kom i alla fall ihåg detta och gick rätt varje gång. Jag kunde dock inte utveckla något på grund av platsbrist (kan inte snön försvinna snart!) men det var kul ändå.

Igår började vi att sätta ihop stolarna till köksbordet. Jag läste instruktionerna, det var inte bara att sätta ihop dem då det ska rätt skruvar på rätt ställe. Så skulle jag sätta ihop en och det blev fel direkt, men det är ju inte mitt fel utan han den manliga i familjen (Johan, inte Qeso 😉 ) som vägrade läsa beskrivningen…

Idag har jag fortsatt och oljat in bordet med tillhörande klaff. Detta ska göras en gång till innan vi kan använda det. Bilder kommer då allt är klart 🙂 .

Nu väntar middagen!

2 thoughts on “Regn

  1. Nä, jag tror våren är några veckor bort jag också… Enda nackdelen med att bo i norr. Ser spänt fram emot att få se bordet och stolarna. 🙂

  2. Spännande med nya möbler ! Förändring fryder !

    Här har vi så varmt och skönt nu , men frågan är hur länge det varar , april är ju inte den mest pålitliga månaden precis

Kommentera

