Konstigt samtal

Nyss hände något konstigt…fyra gånger. En man ringde på Johans mobil och när han svarade sa han att han hade ringt fel. Så ringde det en gång till, jag svarade nu och mannen i andra luren var väldigt förvirrad…han hade ringt ett 031-nummer och kom till Johans mobil. Helkonstigt, han såg numret han hade slagit vilket var rätt nummer men kom till oss. Har aldrig hört om det 😀 . Det var i alla fall en mycket trevlig man, Stockholmare tror jag. Han försökte ringa ett annat nummer och kom rätt och sen försökte han det andra numret igen och kom till oss 😀 . Nu har det varit tyst ett tag, har han gett upp eller kom han rätt tro?

Jag ringde föresten till djurskyddsinspektören angående tråden Kiwi trampade på. Hon frågade om det inte kunde vara så att Kiwi hade trampat på något och styckit sig? Jag blev nästan arg, fast jag vet att de måste fråga. Jag kontaktade även en vän som har hunddagis där, i och för sig två dagar senare för jag tänkte inte på det. Jag ska kolla upp vad som händer med detta i alla fall, jag har hört att hagarna inte håller hästarna inne och att man får fånga in hästar titt som tätt…vi får väl se vad som händer.

Nu ska jag äta några knäckebröd och sen ska jag läsa. Ha en trevlig kväll.

Föresten, han ringde igen 😉 .

2 thoughts on “Konstigt samtal

  1. Hur känns det att vara tillbaka uppe i Norrland ?

    Det där med hästar är knepigt , det finns dom som är rena rama houdinerna som lyckas ta sig ut efter konstens alla regler.

    Men ett bra och helt stängsel/ staket är förståss det minsta man kan begära oavsett hästägare.
    När det elstaket brukar det ju hänga skyltar om detta.

    Här i krokarna hade vi en sommar en pojke som smög förbi och öppnade staketen/slog av och på strömmen på ren djävulskap ! Han hade må hända världens tråkigaste somarlov och behövde lite spänning i tillvaron men ursh så illa det kunde ha gått 😦

Kommentera

