Utslagna

Det var länge sedan jag hade en så trött hund som jag har idag. Kan nog säga detsamma för Hannas Gaia (jag har hintat om uppdatering inne hos henne, får se om jag lyckats 😉 ) .

Idag hade vi en slö förmiddag, vi hade tänkt att lägga spår på morgonen för att gå dem innan vi gick från våxnäs till kronoparken. Så här i efterhand är jag ganska nöjd över att vi båda sov länge och kände att vi inte skulle hinna det. Vi gick i stället klockan 12 och var framme hos vår gemensamma vän klockan 14.15. Det var soligt men blåsigt och både  vantar och mössa satt gott. Jag släppte Kiwi vid kroppkärrssjön och hon var busig 🙂 . Jag hade lite smyglekar och jaktlekar med henne och när vi kom fram till trädet som hade ett snöre med en pinne i så märkte man att Kiwi blev besviken. Hon letade efter sin pinne, som tyvärr hade slängts upp i trädet flera varv så jag kom inte åt den. Hon sprang runt trädet och skällde och jag fick ta över busandet igen. Men det uppskattades och vi busade på. Så kom Gaia lös och leken var i full gång! Kiwi fick spel och sprang som en tok, överlycklig!

Så kom vi hem till vännen och blev bjudna på smörgås och kladdkaka…jag åt lite för mycket 😉 , förbannat gott. Kiwi och Gaia turades om att slicka ren hennes ettåriga son som matade dem med både rån och grädde 😉 . Jag la Kiwi ner då grädden kom fram då hon redan är lite mjukosttjock 😉 men lite grädde kom allt ner där med. Speciellt Gaia hittade sin vän i Elias, som han heter och hon var mäkta imponerad att han vågade leka med så stora leksaker som lastbilar 😀 . Mycket roligt att se dem tillsammans och Elias var överlycklig över pussar och att de åt hans mat 🙂 .

Så gick vi till nästa fikaställe, till min förra granne. När hon öppnade och jublade över Kiwi sprang hon rakt förbi och ut till kylskåpet hahaha! Hon har blivit matad där som ni kanske förstår 😉 . Hon var dock mycket lycklig över att få komma dit och försökte inte ens gå in till vår ingång utan drog in till dem. Det är bra betyg för dem och sämre för vår lägenhet 😉 .

Vid den här tiden så hade vi två MYCKET trötta hundar. Om ni tänker er, en mils promenad, lek och uppassning av barn och besök hos grannen. Mycket trött hundar som sagt. Kiwi la sig och sov på bussen och gottade in sig i soffan förut och slocknade som ett ljus, men ligger nu utslagen på golvet. Gaia ligger i sin bur och är lika utslagen hon, inte lätt att få en tvåbent vän att hålla koll på 🙂 .

Vi kan med gott samveta nu ägna oss åt ett glas vin och kräftsoppa, även om vi faktiskt ännu är mätta från all fika…bantning nästa 😉 .

Imorgon bär det hemmåt, åtta timmar på tåg och buss. Jag har bok redo 😀 .

3 thoughts on “Utslagna

  1. Visst är det skönt med trötta hundar. När Ritzie var yngre somnade hon ibland med huvudet i matskålen när hon var riktigt trött. Såg för kul ut.
    Då är du klart värd lite vin!

Kommentera

