Tiden går så långsamt

Varför ska tiden gå så långsamt när man vill att den ska gå fort? Det är sol ute, jag vill hem och läsa min bok. Men här sitter jag, på jobbet… Första gången jag känner riktig längtan ut i stället för att sitta här.

Det är förbannat halkigt uppe hos oss nu, blankis på cykelvägarna (jag lider med alla äldre) och dessutom har snön har frusit så det har bildats en skare, jag vill inte ens försöka åka skidor ute i skogen nu…inte ens i spår tror jag. Jag känner på mig att det skulle gå åt skogen.  Men inte behöver jag tänka på det i helgen, jag ska ner till Karlstad på en snabbvisit och hälsa på Hanna. Det ska bli så kul och jag ska även få träffa min ena syster och hennes barn och Petra! Nästan ingen snö är det heller så jag kan äntligen träna lite uppletande!!! Jag ska ta tillfället i akt och be om att få avstå vallning av ruta och utläggande av föremål till Kiwi, jag vill se hur hon reagerar om inte mina dofter finns i rutan överhuvudtaget.

Till Malin: Tyvärr är det en kortvisit med många måsten så jag hinner inte träffa alla jag vill träffa (dig inräknat så klart!!!), men jag kommer ner snart igen…om inte annat för att tävla 😉 .

Imorgon blir det en kortdag och på em ska Sofia med corgisarna och jag ut på tur. Jag har sån lyx att jag blir hämtad av henne och får fika till och med! Det ska bli kul att få sällskap på turen!

På kvällen är det packning och sen bär det av, klockan 9 på lördag…

…kan inte tiden gå lite fortare!

5 thoughts on “Tiden går så långsamt

  1. Det där med halkan är verkligen eländigt! Här i Sthlm har det varit isbanor och sliriga vägar från och till under hela vintern. Det är besvärligt och som sagt väldigt jobbigt för alla äldre!

    Hoppas ni får roligt på minsemestern i Karlstad och en trevlig tur i morgon! Ta kort och hälsa Hanna och Gaia från mig och moster Izla 😉

  2. Ja, visst är det jobbigt med halka. Kan knappt gå ute och jag har ingen lust att ramla och bli sne i bäckenet igen. 😛

    Vi kan byta lite, min tid går alldeles för fort, känns som om jag inte hinner med allt jag vill och borde.

Kommentera

