Resa bort

Tack för alla tips om kloklippning. Hade jag bara en hund så kanske 😉  men lat som jag är så tänker jag inte fila 36 klor! De få gångerna jag klipper pulpan får de står ut med 😉 . Det märks inte ens på dem att jag gör det och de står så stilla och snällt båda två så det är jag som är lite för snabb ibland.

Imorgon åker jag norröver för tre dagar…81 mil upp till Kiruna och vidare till Jukkasjärvi som ligger strax utanför. Jag ska dit med jobbet och får nu träffa alla de andra i landet som jobbar med vattenfrågorna precis som jag. Det ska bli väldigt kul…men ännu roligare är att jag ska få bo en natt på ishotellets kyliga delar. Dessutom ska jag få prova på att skulptera is. Det ska bli jättekul! Givetvis ska jag ta kort 😀 . Att det ska vara långa dagar med möten glömmer jag för stunden 😉 .

Nu ska jag försöka mig på ytterligare en uppgift i GIS innan natten…får se om jag kommer någon vart.

8 thoughts on “Resa bort

  1. Jag tror på Johans gissning;) I alla fall så hoppades jag att det var så när jag gick i skogen. Det jag funderade på var Lo. Jag tror att jag såg grisspår mot slutet men då stannade jag inte och tog kort för de var rätt färska. 😉
    Passa på och njut nu när du ska i väg.
    Kramis och tacka Johan

  2. Hoppas du kommer få det trevligt där uppe! Jag är ju faktiskt rätt avis, vill också bo på ishotell och skulptera i is. Fota mycket! Kram!

  3. Bra gjort att du fick henne att gilla vinet!! Jag kan fortsätta påverka henne åt det hållet så 🙂

    Jag har också lite att ta igen, nu sitter jag i Umeå i min halvtomma lägenhet.

    Men!! Vad var det jag hörde! Det där om att det ska bli en Pumi och inte en kelpie det är ju bara en snedvriden uppfattning innan du (ni) träffat Rut! 😉

    Hoppas du får det bra på ishotellet. Tufft att ha bott där..

  4. Det låter som bastian det där , han säger inte ett pip om så blodet forsar.

    Men hörru pumisarna är ju dödssöta men klart du ska ha en kelpie , eller en liten alldeles lagom berner flicka som nästa hund 😉

    Här försöker vi inte alls påverka nej …hi…hi…

    Tack för awarden och ha så kul däruppe, är nog allt lite småavis på dig som får åka helt dit ! Å andra sidan har vi vår och snödroppar här nu och det har dom garanterat INTE i Jukkasjärvi 😀

  5. Jag skriver som de andra, vill ha kort och rapport från ishotellet och bild på din skulptur! Ha en underbar resa. Jag skulle gärna byta med dig!

Kommentera

