Emma och Pu…Krut

dsc_0081_redigerad

Den här helgen har vi haft främmat, av Emma och Krut. Jag sa hela tiden Pulver första dagen för det är så det har varit så länge och nu har hon gått och förstört det jag lärt mig genom att skaffa en Krut 😉 . Men hon är förlåten för sötare och goare pumi får man nog leta efter, det är jag övertygad om. Johan försöker till och med få mig att vilja ha en pumi i stället för en kelpie nästa gång. Vore de inte så pälsiga så 😉 .

Jag hämtade upp Emma och Krut vid busstationen och sen åkte vi ner till strandpromenaden för en liten foto- och bustur. Jag hade fått i uppgift att ta kort på Krut men just idag ville inte solen titta fram så bilderna blev inte så bra. Men ibland var han inte bara en tuss på bilderna utan något med ögon 😀 .

dsc_0146_redigerad

dsc_0267_redigerad

Sötnos!

Bara en till 😉 .

dsc_0190_redigerad

I fredags klippte jag klorna på odjuren, hade i minnet att jag klippte pulpan på Kiwis ena ”tumme” på framtassen sist jag klippte och tänkte att den ska jag vara försiktig med. Men så kom jag ju ihåg fel tass så jag klippte upp den igen. Vilket märktes idag då det var skare på snön , ibland såg det ut som om de hade slagits så  mycket blod blev det på marken.

dsc_0119_redigerad

Här på bilden är det väldigt lite blod måste jag säga.

Helgen gick i alla fall fort, på kvällen drack vi vin (ja, Lina jag lyckades få henne att gilla vinet 😀 ) och åt tacos och sen tittade vi på melodifestivalen med Johan. Det blev mycket mindre träning än vad jag tänkt men så hade vi ganska trötta hundar på kvällen och jag ville inte störa lugnet genom att ta ett träningspass med Kiwi 😉 . Emma visade dock klossen vilket jag tycker var väldigt roligt. Krut var så duktig!!!

Idag gick vi en timmes tur på berget, hundarna fick springa av sig lite. Krut var lite oförsiktig och tassade Mira i ansiktet för andra gången och samma hände nu som första gången han gjorde det. Hon tryckte ner honom i backen och talade om med hela kroppen att det var INTE accepterbart! Jag tycker allt att hon var lite hård mot honom men jag vet också att Mira inte gör något, hon bara låter. Men inte hjälpte det Krut, han skrek som en stucken gris och sen såg han ut såhär:

dsc_0042_redigerad

De delade på lite leverpastej efteråt 😀 .

Nu är Kiwi helt slut, de har fått ett ben (Jag får köpa ett nytt ben till dig Emma, du glömde tuggummibenet) och Kiwi ligger just nu i sin bia och drömmer sött om små pumisar 😀 .

12 thoughts on “Emma och Pu…Krut

  1. Tack så hemskt mycket för en jättetrevlig helg! Jag har verkligen haft det jättebra och jag tror Krut också hade roligt! 😀 Hoppas vi kan ses snart igen (och kanske träna lite mer).

  2. Men herre jösses vilken söt hund!!! Första bilden är oslagbar!! Och han ser för näpen ut på huvudbilderna. Jag tror jag hade en mjukishund som honom… 😉
    Ja en pumi vore nåt! Men jag håller med, en hel del pälsvård blir det ju, de är också rätt ”fula” i deras vuxenfrissa…
    En hel del rädslor och otillgänglighet också tyvärr.
    Men söööööt! 😀

  3. Visst är lilla pumin söt =)

    Jag har super svårt att klippa linkas klor, eller jag kan typ inte alls klippa dom, Men har ju försökt och hon rycker som in i och jag klippte nästan av halva klon en gång.. Det blöder rikigt mycket närman klipper i pulpan.. KRAMAR

  4. Kul med ”hund o tjej helg”
    fina bilder på en mycket söt pumi.
    Provat att fila klorna någon gång?
    Funkar toppen med en fotfil (om den är ny) om man e lite osäker på någon klo o inte vågar klippa.

    Tar lite längre tid men är helt klart värt de. Jag tycker inte om o ha blod överallt o lägger heldre ner lite längre tid.
    Hundarna säger oxå ifrån när man närmar sej pulpan då man filar så det är praktiskt =) Sen både ser man ju det och känner så klart
    kram från oss
    //Therese

  5. Tips för kloklippning är grovt sandpapper, jag brukar komplettera med det efter att jag klippt.

    Pumis pojken såg ut som en söt rugguggla. Vill också ha men nöjer mig med bilderna!

Kommentera

