Hund söker hem!!!

Lite titt som tätt har jag på mina promenader mött en underbart söt blandrasspets. Den är nästan helt svart och både jag och Johan säger varje gång att den är så söt!!! Idag var jag tvungen att stoppa honom och fråga vad det var för raser i henne, det var tre raser – norrbottenspets, xx och norsk älghund. Hon ser inte ut att vara gammal och bara älskade att jag tittade på just henne 🙂 . Mitt i detta att jag säger att hon är så söt så säger ägaren att han ska avliva henne!!! Varför frågar jag – jo hon kan inte lämnas ensam. Jag säger varken bu eller bä om detta då jag vet hur det är att ha en hund som inte kan bli lämnad. Nej! Utropade jag, det får du inte! Snacka om spontant – dumskalle, han kunde ju blivit skitarg och bara gått men han log lite och sa bara att han inte kunde ha henne för han kunde inte ens gå ut och skotta själv. Jag frågade om han inte kunde sätta ut en annons först i alla fall och tala om att hon behövde sällskap, och jo det kunde han ju. Sen sa jag innan jag var tvungen att gå igen att han skulle stoppa mig nästa gång om han tänkte avliva henne. För det fick han ju inte!!!

Jag ringde direkt till Johan och började grina, hon får ju inte avlivas sådär bara! Underbara söta hund! Sen att hon påminde så mycket om Nikita gjorde ju inte saken bättre. Om jag får bestämma kommer hon inte att avlivas, jag hittar ett hem till henne själv om det krävs! Jag ska stoppa honom igen nästa gång vi ses och be om hans nummer och lämna mitt, nu kom jag inte en på tanken.

Kanske behöver hunden bara lite sällskap, kanske kan jag tillsammans med Mira och Kiwi hjälpa? Jag kan inte släppa detta och ber nu alla i närheten av Härnösand som läser detta att fundera på om du känner någon som kan ta hand om denna underbara och sociala tik.

Jag ska kontakta Öbacka djurhem i eftermiddag, så kan jag i alla fall ge honom alternativ nästa gång vi ses. jag skiter i om han tycker att jag tar över hans roll som ägare…för den underbart söta hunden skull (kunde jag så skulle jag ta henne själv) så måste jag försöka allt som går.

7 thoughts on “Hund söker hem!!!

  1. Hoppas verkligen att ni kommer hitta ett nytt och bra hem till den lilla tiken! Hon verkar ju jättehärlig, förutom ensamhetsproblemet då. Men förhoppningsvis finns det någon som kan förbarma sig över henne ändå! Håller tummarna!

  2. Nej fy va tråkigt det är att höra sånna här grejer. Hoppas att ägarnen verkligen tar tag i att sätta ut annons för att försöka hitta ett nytt hem till henne. Det är en alldeles för lätt utväg att avliva. Även jag håller tummarna för den lilla hunden!

  3. Oj, jag förstår din spontana reaktion, och jag tycker det är väldigt bra gjort att lägga sig i! Hoppas verkligen det finns nån som vill ta henne, och hos rätt ägare är jag säker på att ensamhetsproblemet i alla fall kan bli lite bättre. Vore jag pensionär och bara satt hemma hela dagarna skulle jag ta henne!

Kommentera

