Snö, snö, snö!

Först, lite busbilder 😀 .

dsc_0002

dsc_0035

Nu kan det väl ändå sluta? Snöandet alltså. Jag trodde inte jag skulle säga detta men jag vill inte ha snö mer, jag vill ha barmark, sol och kvittrande fåglar!!! Jag vill träna, gå i skogen så min fot blir bra igen och jag vill åka till klubben. Inget av det är möjligt nu.

För att deppa ännu mer så är det fullt kaos här uppe nu, det snöar (men nu bärjar det minska) och har snöat i ett dygn. Trafikmeddelande efter trafikmeddelande ropas ut på radion – Trafikolyckor söder om Härnösand, i Härnösand, norr om Härnösand…detta bara under eftermiddagen idag.

Jag kände mig inte alls pigg idag så jag överlämnade med glädje Kiwi till Johan för en tur på berget medan jag och Mira tog en tur i området och ner till en skog utan lutning på marken. Jag slarvade lite och tappade leksaker titt som tätt och sen letade vi mus ihop, jag pekade och sa ”mus” och Mira lekte räv och dök i snön 😀 . Riktigt kul var det. Mira var ganska slut efter pulsandet då vi kom hem en timma senare men Kiwi var nog tröttare. Hon kom hem med snöklumpar på bogen och flåsandes som en blåsbälg. Johan hade låtit henne göra spåret uppe på berget och ibland hade hon försvunnit helt 😉 . Det var snö upp till låret på Johan så det blev till att skutta ordentligt för damen 😀 .

Idag har vi tränat lite på att putta en boll. Jag har använt aktiveringsbollen, på gott och ont. De vill gärna använta tassen men Mira fattade lite till slut. Kiwi var det värre med 😉 . Vi får se hur det utvecklas under veckan.

5 thoughts on “Snö, snö, snö!

  1. Vilken lyx att kunna skicka sambon med hunden. Önskar jag med att jag skulle kunna ibland men jag har ju Monica.
    Härligt när hundarna blir så trötta. Då kan man nöjt slappa i soffan på kvällen. 🙂

  2. Nej, om det ändå vore så väl att det bara var demodex… Det är den andra hunden, tollaren Åskar som fick konstaterat att han har utbredd Spondylos och L7S1, och har haft väldigt väldigt ont utan att han sagt något.. =/ Han visade inget förens för en vecka sedan då han skrek så fort han rörde sig, men veterinären säger att han troligen haft ont länge…

    Här nere slipper vi snö.. Det är bara ett tunt tunt täcke ute…

  3. Söta bustjejer!! Förstår att det kan bli lite knepigt med all snö, även jag längtar efter ny sopade gator och kvittrande fåglar. Jag ska också träna lite putta boll i veckan, får se hur det går 😉

    Jag vill också att du ska komma till stockholm snart, roligt med lite träning och trevligt sällskap!

  4. så kul att du också håller på med bollen! undrar vad det blir för utmaning nästa gång.. det är kul hur kiwi ligger exakt som aila brukar göra när hon leker!

    jag vill också ha vår! här börjar det komma lite fåglar iallafall….

Kommentera

