Bäst på länge!

Ibland hör man någon som sjunger en låt så bra så det nästan inte är sant. Igår kollade jag på ”På Spåret” och satt och njöt till Timo Räisänens tolkning av Radioheads ”Creep”.

Lyssna och njut!

Idag var vi ute på långpromenad med ett mål, vi skulle kolla på en skidtävling med hundar (någon som vet vad det heter, upplys mig gärna). Hundarna drar en ”pulka” och ägaren skidar bakom. Jag tyckte det var jättekul att se, vilken fart. Undrar hur det skulle se ut om jag och Kiwi skulle prova. Om jag mot förmodan skulle stå kvar på skidorna skulle speakern annonsera att vi var på ingång till mål…swosch och där var de borta! Mål vad är det? För stopp, det har inte Kiwi 😉 .

Jag kunde dock inte få titta så länge för min andra hälft frös, ja se karlar. När det är något tråkigt (enligt dem 😉 ) de ska se på så tar de inte på sig ordentligt. Hade det varit isfiske så hade det varit annat 😉 . Så det blev hemgång ganska tidigt. Nu håller han till i köket, jag hittade en kalvstek i affären här om dagen som gick ut ur datum snart. Extrapris kan man inte låta bli, man måste ju äta 😀 . Så det blir kalvstek och färskpasta idag – mmmm.

I kväll eller i natt ska det komma in ett oväder, mamma ringde i morse och sa att det hade varit hos dem så det är på gång. Få se vad man hittar på imorgon, jag har just startat en kurs i GIS så jag sitter nog här (vid datorn) och svarar på frågor. Jag tänkte ta Kiwi på en stavgångstur på förmiddagen (oavsett väder 😉 ), det där bältet jag talade om ska jag använda…vi får väl se hur det går 😉 .

Ha en trevlig helg!

One thought on “Bäst på länge!

  1. Det där är nog kanske världens bästa låt.
    (Och även om Timos version är kanon så finns det inget som slår Radioheadversionen. Gråter varje gång).

Kommentera

