Motion

Sen jag började jobbet har jag motionerat mer än vad jag gjorde då jag var hemma. Först en lagom promenad på 45 min-1 timme på morgonen, nästan 3 km till jobbet, 3 km hem och sen minst en timma med hundarna då jag kommer hem. Lägg då till body combat två dagar i veckan och våra helgturer…hmm jag borde se väldigt vältränad ut, kanske är det godiset som stör denna bild 😉 .

Igår var det Johans tur att ta hundarna och för mig var det dags för body combat, jag var mer med på länge och något instruktören sa om ett moment gjorde så det gick upp ett ljus och balansen blev mycket bättre. Sånt är kul! Jag ska dock köpa nya skor med mer svikt i och förhoppningsvis med mer fäste, jag glider lite på golvet. Det var kul i alla fall, precis som vanligt!

Idag ska jag sluta mellan 15-15.30, gött att börja tidigt på fredagar så man kommer hem innan kvällen. Jag ska gå (vad annars) till COOP medan Johan går hem till hundarna och när jag är klar med att handla kommer han och hämtar upp mig. Perfekt lösning tycker jag, planera tiden 🙂 . Undrar vad man ska äta för gott ikväll, ost, kex och kanske lite räkor med gott ”gojs” till? Det skulle vara nått det! Vin har vi också…hmm 😀 .

Det ska tydligen bli världens oväder i helgen, eller på söndagen i alla fall, neråt ska det bli mer snö än hos oss – det är ni värda 🙂 ! Så det blir nog ingen tur som vi brukar, men långpromenader blir det ju som vanligt 🙂 . Jag ska försöka ta mig en tur ensam med Kiwi också, vi får se vad som hinns. Sen har Jessi från lapskvallhund startat upp en kul tråd. Vi ska träna in en sak och visa upp på forumet, det ska bli kul. Så jag har nog att göra om jag ska lära skällapan något nytt.

Sökord för att komma hit har idag varit: anaplasmos

VAD ÄR DET??? (tydligen var det ett nytt ord för erlichios…)

4 thoughts on “Motion

  1. Det är sent på fredagseftermiddagen och jag kan säga att jag tappade bort mig direkt. Du får färklara någon dag vad du menar 😉 .

  2. Oj här hade jag missat en hel del! För det första GRATTIS TILL JOBBET! Det där med massor av snö till söndag lät ju inte helt bra då jag måste ge mig ut på vägarna. hoppas det inte blir så mycket av det. Så skönt också att hundarna verkar klara av ensamheten bra!
    Ha en underbar helg!
    kramen

  3. Om man har anaplasmos så kanske man behöver friskvård och det har du ju skrivit om. 😉 Hänger du med nu då.
    Måste säga att för en som motionerar så mycket som du gör så hänger du verkligen med mycker dåligt. 😀

Kommentera

