Andra dagen

Jag kommer på mig med att längta till imorgon 🙂 . Det är kul att vara på jobbet, samtidigt som jag har dåligt samvete för hundarna.  Men Johan kommer hem imorgon och när han är hemma blir det mycket lättare. Vi kan flexa en hel del och sen har vi en friskvårdstimma var som vi kan ta ut på eftermiddagen på var sin dag, gå hem och ta ut hundarna och ta friskvårdstimmen med dem :). Det känns underbart bra! Timmarna de behöver vara ensamma är inte så många längre 🙂 .

Än så länge går det jättebra att lämna dem, men jag har Mira att tacka för mycket. Utan henne vet jag inte hur det skulle gå. Kiwi är en hund som vill ha hundsällskap och jag tror hon mår bättre nu när hon har en lekkamrat till i huset (jag hoppas att jag är en i alla fall) . Mira verkar också trivas med detta, just nu ligger hon och sover i soffan bredvid mig 🙂 .

När jag kom hem idag skulle jag gå en långpromenad var det tänkt, men så har det ju snöat igen…jag trodde inte jag skulle sucka åt det. Men det gör man då Härnösands kommun (som har hyrt ut tjänsten till vägverket, eller vad det heter nu) har kass plogning. Till en början kör bilar ner snön innan plogbilen ens kommer ut och sen när den kommer så tar den inte allt utan lämnar och trycker till snön så det blir mer halkigt än om det vore is! Så eftersom jag inte har lust att glida och halka runt och kanske ramla så blev det en kortare promenad på eftermiddagen och sen träning inne i stället. Vi tränade lite på att Kiwi ska ligga på en filt, tänkte utveckla det till att hon ska gå dit då det ringer på dörren…jag får få Johan till att ringa på senare i träningen. Sen tränade vi lite på att hämta saker, det gick bra hon bytte inte den här gången i alla fall.

Angående jobbet igen då så har jag kommit igång lite i alla fall och hjälper en tjej med lite arbete till en rapport (megastor) som ska bli klar och ivägskickad.

Nu ska jag vänta på att jag blir trött och sen ska jag sova 😉 .

6 thoughts on “Andra dagen

  1. Härligt att du längtar till jobbet! 😀 Det är ju toppen.
    Dom är lika dåliga på att ploga vägarna i Umeå som dom är i Härnösand… man tycker ju att de borde lärt sig hur man gör på ett bra sätt då det brukar vara mycket snö på vintern. 😛

  2. Kul att du verkar trivas på jobbet. Men länstyrelsen verkar vara ett bra ställe att jobba på men en hel del trevliga människor i vår ålder.

    Och ja plogningen här i stan har helt klart mer att önska. Höll på att gör en jätte vurpa på väg hem från bussen idag.

Kommentera

