Första dagen

Så var jag hemma. Jag jobbade in lite av lunchen så jag kunde gå en halvtimma tidigare. Nu på eftermiddagen har jag tittat på klockan så ofta så den gick hälften så fort, inte det att jag inte har haft en trevlig och intressant arbetsdag tvärtom. Anledningen var att jag undrade hur de fyrbenta hade det.

Under dagen har jag varit på möte, och på eftermiddagen gick en medarbetare igenom det de för tillfället jobbade med…det hade underlättat om jag hade fått den genomgången innan mötet men det är ju det med tiden också. Annars har jag fixat passerkort, login till datorn och fixat lite på mitt rum. Jag har givetvis redan ”pyntat” med tre kort hemifrån 🙂 , ett på hundarna, mitt favoritkort på en and och Johan i motljus med Kiwi bredvid. Mycket tid nu i början går ju åt till att läsa (ögonen gick i kors nästan efter allt läsande idag 😀 ), så imorgon ska jag börja tidigt (typ 7 senast) för att läsa lite innan klockan slår åtta och jag ska träffa en annan medarbetare så vi kan gå igenom vad hon behöver hjälp med.

När jag kom hem väntade två sömndruckna hundar innanför dörren, jag kan inte förstå varför de ligger där nere i stället för på varma fällar uppe. Jag gick först upp och gav Qeso mat och gick sen en tur med hundarna. De fick leka och springa av sig lite på en plätt där jag hade koll runt omkring. Det har kommit lite nysnö så Kiwi är i sjunde himlen 🙂 . De lekte och hade jättekul en bra stund och kom sedan till mig för godis och uppkoppling. Nu är vi hemma och hundarna väntar på mat, de har redan fått en morot och lite fil och är ganska nöjda ändå. Kiwi ligger bredvid mig på soffan (shhh, säg inget till Johan), vi får se om Mira vill göra detsamma efter maten.

Nu ska jag slappa lite, men kvällen blir inte sen…snart ska jag ju upp igen. Klockan kommer stå på halv fem så det gäller att inte lägga sig för sent.

4 thoughts on “Första dagen

  1. Skönt men ovant med nytt jobb kan jag tänka mig ! Hoppas du kommer få 3 roliga och givande månader framöver 🙂

    Våra hundar är likadana, iallafall bastian , han vill inte ha nått varmt myspys inte när vi är borta inte , ligger nere i hallen och väntar men kelpietrollet ligger mer än gärna på övervåningen å slangar sig i våran säng eller i soffan ( men det vet förståss inte Geir 😉 )

  2. Vad bra att din första dag på jobbet varit både intressant och trevlig. Kan förstå att undrar hur det går för de fyrbenta där hemma, men de verkar ju inte klaga. 🙂

    Hoppas morgondagen blir minst lika bra!

Kommentera

