Hektisk dag!

Tack för alla grattisar, ni är så gulliga!

Nu är första gången som jag sitter och inte har något att göra. Klockan är 19! Jag gick upp med Johan i morse, halv sju. Följde honom till jobbet med hundarna, gick hem och duschade och förberedde mig för träffen på länsstyrelsen. Hade en nervig stund på mitt framtida jobb (det var kul att skriva hihi, på måndag börjar jag 😀 ) men de var så gulliga och trevliga. Jag hade möte med chefen och en miljöjurist och jag kände mig redan som hemma. Fick se mitt kontor, där var jag lite krånglig för jag talade om att jag inte gärna sitter med ryggen mot dörren…men det var helt ok och jag hade sån tur att det fanns ett rum som eventuellt var ledigt där skrivbordet stod åt rätt håll 🙂 , super! När mötet var klart stressade jag hemöver, jag skulle hinna göra pannkakor och äta innan jag skulle till veterinären med Mira.Väl hos veterinären konstaterades det att hon inte hade en infektion men att det var ganska mycket, eh ”gojs” i högra analsäcken men att jag lyckats tömt den vänstra. Kiwi satt under tiden i bilen och dumma, dumma matte hade glömt att sätta på henne täcket! Hon satt och skakade i bilen då jag kom ut igen, lilla gumman. På med täcket på båda hundarna och så åkte vi vidare till COOP för att storhandla. När jag äntligen kom hem igen och hade packat upp varorna gjorde jag creps av några av pannkakorna till Johans matlåda och sen insåg jag att Body Combat inte kunde hinnas med, jag var för stressad helt enkelt. Jag hade inte heller ätit (det ska jag göra ja just det) eller varit ute med hundarna så när Johan kom tog vi en tur i 15 minusgrader…brrr. Nu är dagen klar och kvällen väntar. Jag ska ta och äta lite och sen ska jag läsa lite i den information jag fick på länsstyrelsen idag.

Imorgon ska jag ringa till arbetsförmedlingen, första gången det är roligt 😉 .

Tack igen älskade vänner för gratulationerna!!!

4 thoughts on “Hektisk dag!

  1. Tavk för meddelandet. Klart det är ok att skriva på svenska. Jag skriver på engelska för jag har en hel del kompisar från frankrike som läser bloggen bland annat.. Så på engelska kan alla förstå.. hihi.
    Jag undrar över det här med täcken på hundarna, jag ser det överallt sen jag kommit hit.. blir det inte så att hundarna utvecklar sämre päls om man har täcke på hela tiden? Bara en fråga. lapska ska väl ha en sån päls så de klarar jättemycket kyla? Jag undrar mest för jag har personligen aldrig tänkt på att ha täcke.. fast det är säkert extra bra när man tränar och hunden ska hålla sig varm.. Jag ska också på jobbintervju i helgen. spännande! ha det bra!

  2. Grattis till jobbet!!! Härligt!!

    Du undrade vad ”mög” är? Mög är det skånska ordet för skit..Jag skrev alltså eg jävla skitlins*ler*

    (Ang täcke på hund så är det lämpligt för alla hundar som ligger stilla i en kall bil, är dom i rörelse behövs inte täcke på normalpälsade/”normalrörande” hundar. Visst utvecklas pälsen bättre utan täcke.)

Kommentera

