Stolt!

Jag är så stolt över Kiwi, det har inte varit ofta den senaste tiden då jag varit det men idag…ja jag vet inte hur jag ska beskriva min glädje.

Mira har varit lite dålig idag, analsäckarna spökar och Mira var inte alls med på att gå någon längre tur i morse så jag vilade henne idag. Kiwi var jag inte heller så sugen på att gå långt med för det är rena rama isgatan ute, även om jag kan gå någorlunda med dubbar så ramlar hundarna lätt så vi stannade inne idag. Men nu på kvällen bestämde jag mig för att gå med återvinningen samtidigt som vi skulle möta Johan. Jag gick nedför backarna i lugnt mak, med två hundar i ena handen och två papperskassar i andra. De gick så fint båda två och då och då fick de lite godis för att de var så duktiga 🙂 . Väl nere vid återvinningen satte jag dem bredvid varandra och började slänga i de olika facken, då och då gick jag förbi dem och gav dem en godis eller två. Vid två (2!) tillfällen kommer det en stor hund (olika) förbi. Jag blev lite nervös men tänkte att det får bära eller brista, att gå fram och ställa mig och plocka med kopplen kan ju utlösa skall från Kiwi i de situationerna och hon satt så fint och tittade. Så jag fortsatte med det jag gjorde, ibland runt 7 meter ifrån dem och ibland helt nära. Stack till dem godis och fortsatte sortera. Vid båda tillfällena då det kom en hund satt de stilla och tysta. Att Mira gör det är ju ingen sensation, hon är alltid tyst och lydig men att Kiwi var tyst gjorde mig så stolt över henne. Hon kan hon med 😀 .

Roligaste sökordet som jag sett nu på ett tag för att komma hit har varit ”vad är kiwi gjort av?” Detta undrar jag med, lite katt är det i henne tror jag men sen vet jag inte 😉 .

6 thoughts on “Stolt!

  1. Visst är det härligt när man blir så stolt över sin fyrbening! Och man får en anledning att bli lite mallig över hur duktigt man tränat!

    Jag håller också med dig helt på ditt förra inlägg, det är verkligen kul med de nya kontakterna man får genom nätet!

  2. Visst är det en underbar kännsla att få vara så stolt över ens hund när man vet hur mycket man har kämpat för o komma dit =)
    Kul att kiwi är så duktig.

Kommentera

