Latdag idag!

Promenadmässigt är det en latdag idag. Jag vet inte om jag har skrivit om det förut men jag har problem med en fot. När jag jobbade i affär kunde det vara så illa ibland att jag tappade balansen och att foten inte bar mig. Trappor har jag problem med så jag skulle aldrig kunna bo i ett höghus utan hiss (förutom längst ner då 😉 ) . Jag upptäckte detta problem då Nikita dog och promenaderna inte var som förr. Det blev värre och värre tills jag till slut gick till läkare, som skickade mig till röntgen och sjukgymnast. På röntgen sa de att jag troligen hade stukat foten rejält någon gång och att skadan uppkom då. Vad de inte lyssnade till var att jag inte har stukat den foten, men väl den andra. Min teori är att jag skadade foten då jag stukade den andra (hänger ni med? 😉 ) ) eftersom jag vid stukningen var uppe på ett berg och fick hoppa på ett ben först ner för berget och sen till bilen. Jag överbelastade troligen det friska benet och foten. Det är vad jag tror i alla fall. Sjukgymnasten sa att min fot var ostabil och ”vinglig” och jag fick några övningar att göra. Det som varit räddningen för min fot och mitt fridluftsliv har varit, dels bra kängor och dels inventeringarna jag gjort under somrarna. Då går jag ju inte på stigar utan över stock och sten, det har byggt upp min fot så att jag nu i princip aldrig har ont. Det är därför jag går av stigen så ofta, dels är det roligare och dels skyddar det min fot. Men ibland kommer problemet tillbaka lite och då är jag noga med att vila en dag, det har alltid försvunnit då. Jag gick med vanliga skor igår som jag inte brukar gå i vanligtsvis och det är troligen de som är boven. Även om det inte var klackskor så gick det alltså inte att gå i dem i några timmar.

Så idag är det alltså vila för damerna, de sover mestadels och nu är de nöjda för de har precis fått lunch 🙂 .

Jag har tränat två gånger idag, hundtränaren 2009 gör verkligen så man tränar mer. Jag vill fylla så mycket som möjligt av sidorna 😀 . Idag stod hämtande av leksak respektive leksaker på schemat för Kiwi respektive Mira. Jag tränade med Kiwi först, hon klagar lite men tycker ändå att det är kul. När det så är dags för Mira får Kiwi burträning. Jag skickar in Kiwi i buren, det går fort för Kiwi älskar att träna burlek (hör ni det ni som tycker det är ett straff?) och sen ligger hon där och tittar nyfiket ut och får en korv då och då för väl utfört liggande tyst i buren. Mira hämtar under tiden saker som jag lägger ut och sedan har vi lite annan kommandoträning. Detta har vi gjort två gånger idag och det har gått super. Enda gången Kiwi har pipit är då jag säger ligg till Mira. Kiwi har inte hängt med riktigt än på att det inte är hon som tränas (på ligg) och när hon då inte får så kämpar hon ännu mer med hakan ner och allt för att få godisen. Jag ska undvika att träna ligg med Mira då Kiwi är så nära så hon tror det är henne det handlar om. Än så länge så är jag bredvid buren för att jag ska kunna ge henne belöningar ofta.

Johan är ute och pimplar med en arbetskamrat, 40 cm is. Vi ska köpa långfärdsskridskor så vi kan ta oss ut på lite turer, det ser jag fram emot. Nu ska jag leta recept på köttgryta. Ha det gott!

3 thoughts on “Latdag idag!

  1. åh långfärdsskridskor ser så härligt ut…kan bara föreställa mig träningsvärken jag skulle få 😉
    Jag har liknande problematik med en fot, den är dock opererad en gång för att den stukades en miljard gånger med broskbildning som resultat. Kängor i skogen är ett måste.

  2. Åh, jag skulle också vilja ha långfärdsskridskor. Nästa års julklapp kanske.

    Visste inte om ditt fotproblem, låter jobbigt. Tur att du har lösningen geneom att vila en dag. Ska också ta itu med Hundtränarenskrivandet snart.

    Kram

Kommentera

