Värmlandsbesök

Åh vilket roligt nyår och dagarna efter jag har haft! Hanna med Gaia (jag har pikat, hon ska uppdatera snart säger hon 😉 ) var här fram till söndagen. Nyårsafton avlöpte mycket lugnade än vanligt. Mira bryr sig ju inte alls om smällare men jag är, på grund av Nikita extra försiktig varje år och jag vet av erfarenhet att allt kan gå år helvete om hunden blir riktigt rädd. Så med Kiwi var jag extra noga, inga promenader på kvällstid runt nyår. På själva nyårsnatten var de inte ute efter tio, ovanligt sent men det var väldigt lugnt här i Härnösand. Vi tvåbenta åt en underbar nyårsmiddag signerad Johan. Förrätten har jag bild på:

dsc_0007

Hummer med champinjoner och vitlök och ost på. Till det lite romsås….så jäkla gott så jag kommer inte ens på något som är godare…det är beställt till min födelsedag 😉 . Vi åt så mycket gott så vi orkade inte efterrätt 🙂 . När tolvslaget slog så åt hundarna på grisöra och vi skålade och tittade på fyverkerierna, tre lugna hundar och tre förfriskade och glada mattar och husse – kunde inte bli bättre 🙂 . Bästa nyåret för hundarna och alltså för mig.

Annars har vi spenderat dagarna på Smitingen, Skuleberget och vid Västanåfallet. För att ta oss upp för Skuleberget så var vi tvungna att klättra upp för en skidbacke, inte det lättaste. Betydligt lättare var det att ta sig ner, vi sprang och busade om vart annat. Hundarna, speciellt Mira älskade utflykten. Jag njöt verkligen av att se hennes glädje då hon sprang mellan mig och Johan, upp och ner gång på gång. Hon älskar att klättra och detta tillsammans med snö som man kunde göra bromsspår i var tydligen väldigt kul 🙂 .

dsc_01101

Det var som sagt en skidbacke, inte lättgått (foto: Hanna Norström)

dsc_0069

Men kul, det hade vi (Foto: Hanna Norström)

Västanåfallet var inte lika fint som på sommaren…och kylan gjorde att besöker blev avklara snabbt…-17 gör inte att man blir sugen på att sätta sig ner och fika precis.

dsc_02041

Det var en del snö även här 🙂 .

dsc_0211

Mira sprang åter igen mellan mig och Johan, yr av lädje 🙂 .

Jag lyckades ta ett underbart kort på Gaia. Hon är så förbannat söt den lilla skiten 🙂 .

dsc_0225

Visst liknar hon Kickis Izla? Jag ska lägga ut fler bilder någon annan dag.

Mira och Gaia kom så bra överrens ute, det var så kul att se dem leka!!! Inne drog sig Mira undan för att vila men det gjorde inget för Kiwi tog över 😉 .

Vi hade några underbara dagar och planerade återträff här uppe till sommaren 😉 hoppas det fungerar!

5 thoughts on “Värmlandsbesök

  1. Ååå visst är hon lik moster sin, vilken fantastiskt söt tjej! Hon har verkligen vuxit!

    Det låter verkligen som ni haft en mysig nyårshelg med vänner (fyrbenta och tvåbenta) och god mat.

    Jag blir fortfarande så himla avundsjuk när jag ser alla snöfyllda bilder. Här är det massa minus men bara lite frost snö på marken 😦 Ser fram emot fler bilder från er nyårs helg!

  2. Kunde inte sagt det bättre själv (så min blogg är överflödig, haha). Tack för härliga dagar med underbart sällskap!
    Kram

    • Att jag skrivit utesluter inte att du skriver sörrö. Kul för mig också att se vad du tyckte förutom det du sa till mig 🙂 . Jag tycker alla som ser detta går in i Hannas blogg och kräver att hon också ska skriva 😉 . Mohahahahaha!

Kommentera

