Tradera

Ja ibland ska man passa sig för småsinta gubbar på tradera som inte tål kritik. Jag har köpt några saker på tradera från samma person. Skickade pengar direkt då jag alltid är noga  med att betala snabbt, då får man ju varan snabbt också…det har ju varit så hittills i alla fall.

Men inte denna gång inte. Jag mailade då det inte kom något paket men fick inget svar. Mailade igen och då ringde mannen i fråga och sa att mailen är knäpp, men att han inte hade skickat varan än. Orsaker?

*Långt till inlämningsställe

Vad bryr jag mig om det, det är ju han som säljer. Har jag betalt så räknar jag med att jag ska få mina varor. Han får väl planera sina auktioner så han kan skicka alla på en gång då?

*Jag köpte fler varor så de fick packa om

Och? Det får de ju räkna med att man köper fler varor. Ska det ta flera veckor att packa om?

Jag förklarade att det är en födelsedagspresent och att vi kommer åka nästa helg (detta var förra tisdagen eller onsdagen vi pratade) och måste då alltså ha paketet. (Jag kanske skulle nämnt att vi åker 70 mil 😉 , det borde han ju ha gillat) . Han skulle skicka varorna på fredagen sa han och att jag skulle ha dem på tisdag. Jag var då nöjd och vi sa hej då.

I tisdags hade det inte kommit några varor, jag ringde bussfrakt på onsdagen och de hade fortfarande inte något paket åt mig. Jag mailar IGEN och påpekar detta och säger samtidigt att jag nu kommer ge negativ kritik, jag är trött på att vänta!

Vad får jag för svar?

Tyvärr fick han inte iväg varan förrän igår!!! Sen säger han att JAG kunde ha ringt! Va? Men hur fan kunde jag vet att han inte hade skickat varorna? Visst jag kunde ha ringt och frågat vart den var,  men varför kunde inte han ha mailat eller ringt själv och sagt att han inte skickade varan förrän i tisdags???

Nu får JAG räkna med negativ kritik av honom. Detta är ju skrattretande, jag har ju gjort allting rätt, är han så barnslig så han inte kan ta negativ kritik. Det är ju inte så att jag är första kunden som skriver om leveranstiden. Men här ska också nämnas att jag har chans att ändra om till positivt om jag inte vill ha min negativa kritik…ja suck vad säger man… Hot också…

4 thoughts on “Tradera

  1. Det är bara att kommentera på Tradera, ge dåligt omdöme.

    Köper och säljer själv saker på tradera/ebay.
    De flesta är mån om sitt rykte.

    Köpte ett par barnskor en gång, kvinnan vägrade svara på mail å telefon i flera dagar, innan jag kunde hämta.
    Tipsade henne att vara ”tillgänglig” om hon ska göra affärer på nätet.
    Så sur människa har jag aldrig sett förr; jag är visst tillgänglig!

Kommentera

