Klubbträning

Tack för alla kryapådig-hälsningar! De värmer 🙂 .

Jag skulle köpa kattmat idag så jag tänkte slå två flugor i en smäll och åka till klubben och träna lite. Bilkörningen blev ju minst sagt nervig. Det är isigt, snöigt och spårigt här och det känns som om jag är över hela vägen och åker. Det gick inte över 40 km/h och jag kröp fram i svängarna. Så skulle jag upp för backen till veterinärstationen och bilens antisladd (bra sak tycker jag) sätter in. Jag blir stående bakom en krök lite drygt fem meter upp i backen…vad gör jag nu tänker jag då jag vet att jag inte syns så bra igenom häcken då bilen är silverfärgad. Backljusen är det ju inte säkert att folk ser igenom så jag satte på varningsblinkers och rullade sakta tillbaka. Det kom en bil men han såg mig så jag kunde köra rakt över vägen till en parkering och tänka ut en plan. Jag var tvungen att åka upp för att köpa maten, orkade inte gå tack vare förkylningen och Qeso var tvungen att ha mat… Jag tänkte asch det är nästan ingen trafik här, jag provar igen. Lite mer fart den här gången och bilen kom längre upp i backen innan det började spinna….Jag uppmuntrade bilen ”duuuuktig bil, kom igen!!!” så hundarna satte sig upp 😉 . Bilen kämpade på och jag siktade in mig på fläckarna med grus. Åh se det gick, bilen fick fäste och vi kom upp för den långa backen 🙂 . Duuuuuktig bilen 😀 .

Väl på klubben sen släppte jag dem som vanligt, allt ska vara så mycket positivt som möjligt och helt utan krav för Mira och Kiwi tar nog ingen skada av det heller. De rusade av sig och busade lite innan de kom för kontakt och godis. Jag försökte leka med dem båda men orken fanns inte till att rusa omkring. Jag gav upp det rätt snabbt och medan de struttade omkring med leksaken undrade jag vad jag kunde träna som var lugnt. Platsliggning så klart 🙂 . Kiwi mest älskade moment förutom backa är ju ligg så det var ju inga problem, Mira däremot lägger sig halvbra och flyger sedan upp i sättande om jag säger ligg…Johan gillar att träna sånt 😉 , det får bli ändring på det. Till slut fattade hon någorlunda att det inte var något sättande jag ville ha och la sig fint med Kiwi. Sen tränade vi omvänt lockande, att de inte fick ta godisen om de inte låg lugnt och tittade på mig. Kiwi älskar verkligen detta, så snart jag sa varsågod reser hon sig och med svansen viftande letar hon godisar. Sen tittar hon på mig och lägger sig igen ” kom igen, bara en gång till då?” Mira stod som ett fån men fattade snart att hon också var tvungen att lägga sig ner om det skulle bli någon godis till henne (jag matade Kiwi för fullt 😉 ). Någon gång skällde Kiwi till men då började jag direkt att mata Mira så hon tystnade snabbt…lite kul 🙂 . Till slut stod jag en bit ifrån och slängde godisar på dem, förutom några tjuvanden från båda håll så låg de fint varje gång.

Vi avslutade dock där, de fick vara fria ett tag till och springa som de själva ville men sen ville jag hem. Jag frös om fötterna och orken hade försvunnit. Nu hemma känner jag mig varm igen, jäklar va irriterande det är att må ok (jag mår inte bra men bättre än igår) och inte orka!

2 thoughts on “Klubbträning

  1. ”Någon gång skällde Kiwi till men då började jag direkt att mata Mira så hon tystnade snabbt…lite kul”

    Tror det var Dunbar som fick tyst på ett helt ”shelter” genom att mata de andra hundarna när de värsta höll på leva om och härja. Du har ju två hundar nu så mata Mira när Kiwi skäller. Är ju hur elegant lösning som helst! Prova!! =D

  2. Smart det där för att få tyst på hunden. Skönt att du känner dig bättre nu och orkar träna. Här har vi haft regn som nästan övergått i snö. blä för det. Hellre riktig snö.
    Ha en bra helg!
    Tina

Kommentera

