Just ingenting

Jag känner mig så dum. Jag har glömt att skriva att jag hälsade och gosade med en underbar hane på utställningen också, förlåt Therése. Ändå talade jag om för Johan direkt jag kom hem att jag hade hälsat på en lapsk med så härlig päls 🙂 . Det var mycket trevligt att träffa dig äntligen Therése!

Har ändrat lite i min träning med Kiwi efter fler tips från AK och Lina. Jag ska vara noga med att det ska vara långa pauser men ännu mer noga med att hon just upprepar beteenden. Jag funderar på om en paus kan vara att jag tränar lite med Mira under tiden, byter hund lite. Det är nog bra för Mira också tror jag. Fast å andra sidan kanske det blir för mycket för Kiwi så frustrationen kommer till ytan igen. Kanske ska gosa lite eller borsta henne som paus? Jag får fundera lite.

Jag snorar så jag blir sjuk bara av att höra mig. Ögonen bränner och huvudet surrar, det gör alltså inte ont men det är tungt och inte helt ok. Igår spelade jag tv-spel för att ha något att göra då jag inte satt här för jag orkade inget som innefattade något med benen. Mötte Johan på eftermiddagen och var helt slut då jag kom hem. Mira skötte sig utmärkt på promenaden hem föresten. Hon var lös och Johan busade före mig med hundarna. Kanske 10 meter framför honom (jag var en bit bakom) skuttar ett rådjur över cykelstigen, jag ropar på Mira och skriker samtidigt till Johan att han ska vänta sig om och gå mot mig (mina förhoppningar var att Kiwi inte skulle se rådjuret). Han tittar på mig och ropar, varför då? Jäkla typ, ropar man med lite panik så får man väl reagera lite 😉 . Kiwi såg rådjuret och medan Mira i full kareta springer till mig för att få godis (hon såg rådjuret) så går Johan med en vrålande hund tillbaka till mig. Men Mira var duktig 🙂 .

Idag har jag dammsugit, innan frukost så jag kunde vila ett tag innan jag gick ut med hundarna 😉 . Jag gick upp vid fem i natt och tog en värktablett så tack vare den orkade jag. Sen blev det till att ta en till för att vid halv elva gå en tur på nästan en timma…woho! Behöver jag säga att jag inte ska göra det en gång till idag? Totalt väck när jag kom hem, men hundarna fick springa lite så de var i alla fall någolunda nöjda.

Det blir nog lite tv-spel igen idag, gör inte många knop mer känner jag.

4 thoughts on “Just ingenting

  1. Ingen fara Madelen att du ”glömde” oss 😉
    Kul att du tyckte birk var trevlig, synd bara att han var tvungen o visa vilket liv han kunde föra första gången ni träffades hehe…

    Hoppas ni hade trevligt på mässan och vi kan träffas och prata ordentligt någon annan gång.
    kramar från oss.

Kommentera

