Stockhomsresan

Var otroligt rolig och givande. Mötte upp Lina och AK på Stockholms central där vi sedan gick vidare för en eftermiddag på stan innan vi skulle till hotellet. Så otroligt roligt att träffa mina vänner igen och jag kände mig sprudlande glad hela jag 🙂 .

Väl på hotellet korkade vi upp och satte oss att prata om våra senaste stickningar, jag visade upp mitt senast alster, raggsockar och fick stående hyllningar…eller inte 😉 . Vi pratade självklart hund och mycket träning. Jag berättade lite om hur jag tänkt mig Kiwis träning och frågade lite om hur jag ska gå vidare och jag fick så mycket hjälp och stöd så nu känner jag verkligen att jag ska klara av detta! Mer om det i nästa bloggande.

Klockan åtta studsade jag upp ur sängen, gjorde mig i ordning och väntade in AK och Lina för att äta frukost och sedan gå till mässan. Det märktes att det inte var någon vinnarutställning och bara klass 3 i agillity. Man kunde röra sig helt ok i hallarna och det var gott om utsikt över agilityn. Jag letade mig, efter mycket om och men (jag fattar inte vad minnet tog vägen för jag hörde ringnumret och gick till ett helt annat, i en annan hall…eeeh två gånger) fram till lapsk vallhundsringen där jag först träffade en ljuvlig tik från kennel Raigaladei och sen stod jag länge och väl och tittade på en hund som liknade Izla väldigt mycket…till slut tog jag mod till mig och frågade och det var hon. Jag fick mig en lång gosestund med henne, så underbart söt även i verkligheten! Det var väldigt trevligt att träffa Kicki och Izla och även Åsa med Aila.

Jag skulle ju inte handla på lördagen var det tänkt, men när man går på underbara leksaker som man bara vet att Kiwi och Mira kommer gilla så kan man ju inte låta bli. Julklappen till Fabbe blev också till hälften klar i samma monter. Sen köpte jag två böcker, ”Klickerträning och lugnande signaler” och ”Kontaktkontraktet”. Den första läste jag nästan ut på väg hem 😉 .

Något som var kul på utställningen var att jag fick se Maria Hagström med hennes WK i aktion, det gjorde ju inte att man blev mindre sugen på WK eller kelpie över huvudtaget 😉 .

På lördagkvällen var vi bjudna på middag hos Tina och hennes familj. Hon har även två underbara labbar, Sabina och Freddie. Freddie visste inte till sig av glädje då tre människor på samma gång visade att de tyckte om just honom (och Sabina men det tänkte han nog inte på 😉 ) . Jag fick till och med kyssar på toaletten av den underbart söta Freddie 🙂 . Tack Tinas man (jag och namn, förlåt) för underbar mat och tack Tina för underbar efterrätt!

Söndagen hade jag sett fram emot lite extra, jag är ju lite av ett kelpiefan så jag styrde vägen till den ringen direkt vi kom dit. Jag hälsade på en tik från Evallens kennel och en annan från Zathungens kennel. Så ljuvliga båda två! Ja, jag har bestämt mig…jag bara måste ha en sån!

Så var det slut då, helgen skulle bli måndag och vi skulle åka hem till var och en. Tack för en underbar helg Lina och AK!

8 thoughts on “Stockhomsresan

  1. Låter som en trevlig helg. Kelpies är ljuvliga (och jag är inte alls partisk :P) Jag är också sugen på de 2 böckerna, kontaktkontraktet har jag ju läst, men jag vill ha den nya utgåvan 🙂 Ha det bra!

  2. Tack för en dunderhelg gumman! jag saknade er båda redan jag klivit på tåget…men sen somnade jag och vaknade med ett ryck precis före jag skulle av 😉
    Och om du visste hur länge jag sovit idag skulle du storkna 😀

  3. Det var superkul att träffa dig! Tack för de fina orden om min lilla Izla. Fin är hon nu ska vi bara (precis som du och Kiwi) få ordning på skällandet så att man kommer framåt i själva träningen oxå! Hoppas vi ses snart igen så vi kan byta lite erfarenheter och tips 😉

    P.S. Jag har önskat mig hundtränaren i julklapp 🙂

  4. Då såg du väl att Storms syrra Tira gick och blev BIR 🙂

    Så himla kul och så himla synd att jag inte kunde vara där jag också !!

Kommentera

