Timoteus

teus-thilda-och-nikita

I fredags gick den underbart snälla och vackra tervpojken till vänster över till regnbågslandet. Han blev gammal och var väl värd namnet farbror, men en underbar farbror var han.

Han var mitt dagbarn då matte jobbade och de andra på bilderna som är min ängel Nikita och underbara Thilda bakom älskade då han kom. Thilda och Teus kunde leka i timmar men skulle Thilda skrika till kom polisen Nikita och skällde ut Teus. Han skulle hålla sig på mattan 😉 . Han stod ofta och stampade med frambenen så där belgartypiskt och retade gallfeber på Nikita genom att dutta och nosa på henne. Hon svarade till slut med att jaga honom till ett annat rum och komma nöjd ut med lite av hans päls i munnen och Teus efter…till synes överlycklig över att hon såg honom…och forfarande trampandes med frambena och hela hunden i det där typiska hanhundsutseendet då de flörtar.

Han var underbart skön Teus, min favorit 🙂 . Många säger att han var för stor och hade ”fel” färg, jag tycker han var perfekt jag 🙂 .

6 thoughts on “Timoteus

  1. va kul med gammal bild om æn under tråkiga omstændigheter eftersom den fina terven inte finns mer…

    jag undrar om han trampar på samma vis som leonbergern vi passade, som en unghæst med frambenen

Kommentera

