Bergstur

Ja idag kom så solen och med dem plusgraderna. Men bara lite plusgrader 🙂 .

dsc_0062

Nya utsiktsplatsen jag hittade här om dagen, bara en kvart hemifrån=perfekt!

dsc_0029

Mira njuter i solen.

dsc_0035

Kiwi likaså.

Jag borstade dem och det är inte mycket päls kvar på Kiwi, tydligast syns det i hennes ansikte (älskar att ta ”fula” närbilder, de ser så roliga ut då 😀 ):

dsc_0079

Hon ser så smal och liten ut utan päls.

Jag tog även kort på lite lavar, till hundarnas förtret de ville ju gå…igår!!!

dsc_0098

En bägarlav (fråga mig inte vilken 😉 ) .

Så klart var det mycket bus i benen på hundarna, de sprang iväg och kom tillbaka efter en stund för att få sig en godis 🙂 .

dsc_0045-red

dsc_0060-red

Upp och ner för berget!

Snön har sjunkit ihop lite och är inte lika fluffig som igår men på vissa ställen är det ganska djupt

dsc_0018-red

Vid sextiden körde jag Johan till sin personalfest och jag ska snart bädda en madrass i köket. OBS! Hans ide, så elak är jag inte. Men han snarkar då han druckit och tänkte på mig 🙂 , sötnosen 🙂 . Hoppas han har kul, det var utklädningstema ”musik”. Ingen av oss är några musikälskare mer än att vi gillar att lyssna till något då och då. Men till slut köpte han sig en fin Metallicatröja (vettigt band i alla fall) och ett fult halsband som han ska ge till min systerson i julklapp sen. Sen köpte han nått häftigt till som jag inte vet om jag får tala om, jag får fråga senare. Jag hoppas att det ger reaktioner i alla fall.

Idag har man kunnat komma hit om man söker på ”julgransglitter” och ”mager hund”. Fråga inte, för jag har inte svar 😉 . Det här var ju kul!

6 thoughts on “Bergstur

  1. Ja min bättre halva gick faktiskt ner och lade sig på tv rummet utan protester efter förra julbordet ( av samma grund som din så sover jag mer än gärna ensam efter att alkohol har intagits 😉

    fina bilder, hoppas ni slipper skitvädret som vi har haft !

  2. Jo plusgrader är det här med så all snö är nu borta 😦 Jaja….det var ju kul så länge det varade.
    Kiwi är ju jättegullig på den där närbilden…man vill bara pussa henne på hennes söta nos 🙂

  3. Så mycket snö ni har! Eller ja, lite om man jämför med vad jag är van vid, men MYCKET om man jämför med vad vi har här. 😉 Men nu är jag GLAAAD! För i natt snöade det, och det ligger i alla fall någon centimeter kvar på backen. 😉

Kommentera

