Tur på "vårt" berg

Igår blev det två glas vin, ett kycklinglår och ett halvt bröd..var det någon som trodde något annat 😉 .

Anna: Nog för att hon går mig på nerverna ibland, men hon blir allt här lilla Kiwin, men bra att veta utifall 😉 .

Idag ska det bli storm, vi vaknade upp till snöfall och bestämde oss för att ta turen över ”vårt” berg. Kameran fick ju tyvärr stanna hemma på grund av snöfallet, men så klart slutade det snöa då vi var på berget. Oh så mycket snö det var, för mig som knappt såg snö förra året så var detta en upplevelse. Över en dm snö av puderkvalite 🙂 . Lätt att gå och roligt att kasta på hundarna…fast en gång var det motvind så då straffade det sig 😉 . Jag hade mina underbara överdragsbyxor på vilket gjorde att jag kunde åla mig in i de trångaste utrymmen för att gömma mig då de sprang efter Johan. Självklart höll vi oss inte på stigarna så att det skulle vara folk där vi var, ansåg vi inte var överhängande troligt (inte i det vädret heller 😉 ) . Hundarna sprang som dårar mellan mig och Johan och ibland någon lov ut. En gång tror jag de tog upp något och jag ropade på Mira för det är faktiskt hon som drar med sig Kiwi. Vem kommer…jo min Kiwi så klart 🙂 stolta matte 🙂 , hon vände om bort från bästa vännen Mira för att komma till mig 🙂 .

Vi lekte otroligt mycket idag jag och hundarna och även Johan. Han hade jaktlek, han först och båda hundarna efter runt ett träd. Sen hade han dragkamp med Kiwi medan jag visade Mira de bästa mushålen 🙂 . Varenda gång jag sa ”här” och pekade på en snöhög hoppade Mira som en räv rakt i snön med tassarna och nosen…lättlurad tant 😉 . Men hon tyckte nog det var så kul så hon gjorde det av den orsaken också.

De dagarna vi får sådana turer som idag känner jag mig som en duktig ägare, jag ser till att mina  (ja en av dem är ju det i alla fall) hundar har kul med mig på turen och inte för sig själva. De lyser av glädje, speciellt Mira ser man detta på…ögon runda som klot 🙂 jag kan aldrig låta bli att skratta då hon tittar på oss så…det går inte att beskriva, måste försöka ta kort på det.

Vet ni vad vi såg??? En havsörn!!! Jäklar det var mäktigt. Den var på väg över oss men såg oss troligen och svängde undan…den var ganska stor 😉 .

Idag väntar hjortstek med svamp och färskpasta 🙂 mmmm. Johans julklapp från jobbet förra året, kanske dags att äta upp den?

5 thoughts on “Tur på "vårt" berg

  1. Den snön vi har fått fastnar knappt på bild. En norrlänning skulle nog kalla det för frosttäcke. Det snöar just nu och det är 5- så vi får väl se. 🙂
    Jag bara älskar dina bilder.
    Jag lovar att du är den första jag ringer om Kiara ska bortskänkas nån mer gång. 😀

Kommentera

