Frusen mat

En direktlänk till byxan kanske är på sin plats. Den finns här.

Igår provade jag att frysa in hundarnas lunch till ett isblock. Hanna hade ju provat det så då var ju jag också tvungen 😉 . Jag kommer inte göra det inomhus något mer, om det inte vankas storstädning efter för att behålla isklumpen i matskålarna går ju inte enligt dessa två.

dsc_0013

dsc_0015

Det var hög koncentration så jag passade på att ta lite närbilder på härligheten. De blir säkert bättre om man redigerar dem…men är man lat så är man, det är ju fredag 🙂 .

Mira var inte allt för upphetsad av detta nya ”påhitt”, hon tittade på mig och tyckte till en början att detta var då allt för jobbigt. Men hon började ju också äta då hon såg att Kiwi högg in med full kraft 😀 .

Qeso tog det hela med ro…

dsc_0016

Han mös fönstret under tiden hundarna åt, ville inte riktigt beblanda sig med de där småkrypen 😉 .

Jag och Johan har kommit fram till att Qeso troligen trivs bättre i den här lägenheten än i förra, här har han dels sin underbara trappa. När han leker med sin mus kastar vi ner den och han springer efter, sen kommer han upp med den i munnen och kickar ner den igen och så fortsätter det 😀 . Han avbryter sina lekar med att låtsas att han inte ser musen, han kan då tvätta sig lite eller ligga på en av de enligt honom underbara röda mattorna i hallen 🙂

dsc_0020

Sen helt plötsligt får han syn på musen och nu rörde den jäkeln på sig…attack och åter igen är leken i trappan igång 🙂 .

Hundarna gillar också de nya mattorna, jag brukar hitta en av dem ihoprullad på dem om jag är upptagen med något springgöra (som damma eller göra rent på toan) .

Igår fick vi vårt nya överkast också 🙂 .

dsc_0009

Det är brunt men ser lite lilaaktigt ut på bilden. Gröna gardiner och gröna kuddar, nu saknar jag två mörkt oranga som kan matcha tavlan (som hänger ovanför sängen 😉 ). Någon som sett oranga kuddar får gärna länka, för jag kan inte hitta 😦 .

Jag såg att lägenheten har dammat igen, det händer ofta tycker jag. Jag dammar en gång i veckan och det hände inte förr…då var lägenheten mörkare så jag såg väl inte alla hår…då levde vi i det…det ska vi inte göra nu, ATTAAAAAAACK!

Jag ska borsta hundarna innan jag dammsuger också, så försvinner ytterligare några hårstrån, de är i full fällning nu och det märks. Igår till exempel skulle vi vänta lite på Johan utanför posten (inte en riktig post 😉 ) och Kiwi började frysa, det var 3 minus 😀 . Skruttan fick komma upp till mig, hon frös om rumpan stackarn så hon började gnälla. Kan inte låta bli att skratta lite, Mira är jämt en fryslort och Kiwi fryser jämt då hon fäller (kanske inte så konstigt men ändå) och det är lapska vallhundar det handlar om!!! Haha!

8 thoughts on “Frusen mat

  1. Vad roligt med den frusna maten, det vore kanske nåt att testa till Pulver. Han skulle nog också ha problem att behålla maten i matskålen dock.

    Tyvärr vet jag inte vart det finns oranga kuddar, men om jag ser några nån gång så säger jag till! 🙂

  2. Här är det inga problem med städning efter maten. Finns inte en smula kvar. 😉 Hon hämtar maten i matskålen och bär bort den till sin fäll eller ut i farstun, precis som ett byte. 😀
    Har du kollat IKEA efter kuddar. De brukar ha för 35 kr i alla möjliga färger.

  3. fina nya prylar , röda mattorna och överkastet ! Det är roligt att förnya sig då och då 🙂

    Kul att ni verkar trivas bra i lägenheten !
    Frusen mat är ju perfekt på sommaren tycker jag , har aldrig provat vinterstid , förutom frusna märgben förståss, och dom äts alltid utomhus !

  4. Hej Madelene! Jo tack, Humpe är bra nu (vågar knappt tro det än, fast det är över en månad sen han låg inlagd på kliniken och det vände). Föremålsintresset är det klent med, men Hanna säger att det går sakta framåt. Det är så svårt att hinna träna när jag väl kommer hem på kvällarna och valpen är trött – tur att jag har Hanna.
    Ni verkar bo så fiiiint. Ha det bra fortsättningsvis.

  5. Om du inte hittar rätt orange färg på färdiga kuddar, köp då tyg och ofärgade kuddar (eller ta gamla). Sy ”örngott” och så – Vips – har du dina kuddar i den orange färgnyans du vill ha.

  6. Tack för tipsen. Ikea har jag inte hittat på. Jag skulle kunna sy, om jag hade en symaskin men jag funderar på att prata med mina syskon som har symaskin…ska kolla om det finns tyg här i stan.

    Kul att du tittade hit Vovva 🙂

  7. För Speed går frusen mat numera väldigt fort, han lärde sig tekniken väldigt snabbt. För Magic däremot tar det lite längre tid & blir ganska blött…Hehe.
    Men testa att ta i mindre vatten, blir inte alls lika blött då. 😉
    Har du kompostgaller & en biabädd så har jag en till övning du kan testa. 😛

Kommentera

