Träningsvärk

Jo den kom till slut…igår. Vaderna kändes som stora stenar och armarna som cementblock. Men jag gick ner på ett pass igår och kom hem rörlig och fin igen. Detta passet var inte alls lika jobbigt, inte lika ”pushig” intruktör som i måndags. Jag fick avbryta en gång ändå, för att skaka bort krampkänningarna i vänster lår. Men de försvann och bara jag inte studsade lika mycket efter det så kändes det inte.

Jag tyckte att jag hade god kondition även om jag blir svett av minsta lilla, för jag orkar mycket… i gåtakt 😉 . Men det här är något annat det 😉 . Men det är fortfarande kul! Ni måste prova!

Kiwi och Mira njuter fortfarande av snön, står jag och fepplar (fumlar) med nyckeln för länge lägger hon sig i den snöfyllda fabatten och leker rövare. Mira älskar att gotta in sig intill mig då jag sitter på knä och gosar med dem. Då rullar hon runt och äter snö o knät på mig…sötnosen.

Jag har förresten köpt det bästa plagget på länge: Ett par överdragsbyxor från itab. Inte lika tjocka som termobyxor men de håller mig varm med bara långkalsonger under även om jag sätter mig ner på knä i snön och busar med hundarna. Inga mer kalla rumpor och lår!!!

Nu blir det dammsugning och sen lunch.

4 thoughts on “Träningsvärk

Kommentera

