Smitingen och grottorna

Igår snöade det mer så nu sitter vi i norr med cirka 10 cm snö och på Härnön mellan 3-5 cm. Idag var det också minusgrader och sol så då vet ni ju vad vi gjorde 😉 . Gick på tur så klart 😀 .

Kiwi var totalt tokig och njöt. Stod vi stilla för mycket så la hon sig ner och gottade riktigt ner sig i snön. Ta kort på henne i början var dock….hmm, minst sagt svårt.

dsc_00691

Så de fick springa lite innan det blev stillbilder igen. Johan skickade Mira att hämta mina saker som jag hade lagt lite längre upp på en bänk. Hämtat blev, två vantar, en bajspåse och Kiwis koppel, hon är så duktig på att hämta saker och blir så glad då vi ber henne om det…speciellt om det är Johan som gör det 😉 .

dsc_0008

Bus och lek för att sedan:

dsc_0046

Äntligen kunna ta lite stillbilder 😉 .

Vi njöt verkligen av turen och det var så underbart väder!!!

dsc_0087

Vi skulle ju ut till grottorna och det var en hel del klättrade för att ta sig dit. Båda hundarna älskar att klättra men man såg på Mira att hon riktigt njöt av att kunna springa före och klättra upp på branta ställen och sedan komma ner igen, med lysande ögon och en propeller till svans 🙂 .  Hon fastnade i en trappa (en sån där med bara pinnar till steg) en gång så vi fick bära hundarna upp. Vi kom dock inte ända fram för vi vågade inte ta ner hundarna för en trappa neråt, halt och väldigt brant.  Johan gick ner och kollade in i grottan men det får bli till sommaren vi går ner allihop, eller vi tvåbenta då. För hundar kunde inte ta sig ner vad vi såg. Men det ger sig till sommaren om de hittar en väg ner. Har man bergsgetter så har man 😉 .

Så vi tog fika lite längre upp och hundarna fick var sitt märgben medan vi åt en god smörgås var. Sen ville inte Kiwi lämna benet så hon bar och lekte med det nästan hela vägen tillbaka över berget.

dsc_0137

dsc_0160

Ja vad säger man, vi är ju helt klart bortskämda…detta är ca 10 minuter hemifrån (bilresan då 😉 ).

Nu ska jag vänta på att Johan är klar på badrummet, sen ska han laga mat åt mig 😉 . Det låter som om jag aldrig lagar mat men under veckorna är det faktiskt jag som lagar åt honom 😉 .

Jag ska föresten ner till Stora Stockholm och hjälpa Lina att ”promota” sin bok Huntränaren 2009. Det ska bli så kul! Dessutom kommer Ak med vilket känns väldigt roligt för det var länge sedan vi sågs. Vi tre kommer gå runt på mässan och lämna Hundtränarflyers, hojta gärna om ni ser mig. Det är alltid kul att träffa nya människor!!! Jag ser så fram emot fredagen då jag och AK ska gå på stan och sen att få träffa Lina. Utställningen är  en trevlig bonus.

8 thoughts on “Smitingen och grottorna

  1. Riktigt härliga bilder! 😀 Kul att du ska vara med och ”promota” Hundtränaren 2009.

    Djurkompaniet ligger på andra sidan E4 från IKEA sett, bredvid typ Ica Maxi och Skopunkten.

  2. Ååå vilka underbara bilder, härligt med snö!! I dag när jag tittade ut genom fönstret föll det faktiskt stora snöflingor och jag blev så glad! Tyvärr var inte glädjen så långvarig för när jag tittade ut på marken så hade de fina snöflingorna förvandlats till slask, som vanligt i Stockholm 😦

    Verkligen superskoj att du kommer ner hit till slask-stockholm 😉 Kommer du hinna titta på lapska när dom ställs? Vet du vilka tider du kommer jobba?

  3. Åhhh vilka härliga bilder!! Ni har otroligt vackra omgivningar!!
    Här är det….blött…halt bland lera och blöta löv och så mera blött. Nu tycker ju Io att det är utomordentligt skönt med uppfriskande November bad ;)…..men jag tror nog hon kommer tok gilla den förhoppningsvis snart kommande snön!!

  4. Härlig tur och fina bilder som alltid 😉
    Kul att du ska till stockholm då kanske vi ses. Jag ska förhoppningsvis ha båda mina med mej.
    Här nere finns det ännu inga spår att snön ska komma..

  5. Hærligt att ni æntligen har fått snø! Fina bilder !

    Lyckos dig som får dra till stockholm tillsamans med goda vænner , jobb…jobb…jobb før min del resten av året !

Kommentera

