Snö

Ja här uppe snöar det, än så länge har vi bara mellan fem och sju cm här på ”vårt” berg men hundarna är inte så noga. De njuuuuuter!!! Första dagen galopperade Kiwi med bakdelen  och sprang med huvudet i vädret och drog som bara den tills vi kom in i skogen och jag kunde släppa dem, två timmar i snöstorm blev det då. Tänk att hundar älskar snö så mycket! Idag gick jag och Johan nästan samma tur fast mer lover ute i granskogen, då var det mest på Mira man såg lyckan i ögonen, hon sprang mellan mig och Johan med lysande blick och svansen snurrande som en propeller. Kiwi var lika galen som alla andra dagar 😉 .

Igår kväll blev jag medbjuden till after work med Johans jobb. Jag var en aningens nervös innan kan man ju säga. Jag kände ju till några av dem i alla fall så det var lätt att börja föra samtal. Underbart trevligt hade jag i alla fall!!! Klockan 23 kom vi hem, jag fylld med fyra glas vin och Johan fem öl och båda även fyllda med god mat och glass…vi somnade direkt. Vi vaknade upp halv åtta av ett krash, Qeso hade lyckats stöta till vår golvlampa så själva kupan gick i 1000 bitar. Men som tur var skadade han sig inte.

Nu ska vi sätta oss och titta på film, lite mys på lördagseftermiddagen. Sen väntar tacomiddag 🙂 .

4 thoughts on “Snö

  1. SNÖ… vad underbart, det känns inte som vi är i närheten av det här nere än. Här bara regnar och regnar det + blåser massor.. Tror nog både Linka & Raika längtar efter snö =)

  2. Pulver älskar också snön, fast han är så himla upptagen med att stoppa näsan i vartenda fotspår han ser att han inte riktigt har tid att leka än. Men det brukar komma när snön legat ett tag.

  3. Aah, vad härligt för hundarna!! Ska bli kul att se vad Gaia tycker om sin första snö (om vi får någon). Jag har en känsla av att hon kommer älska den precis som sina lapska favoriter. Hoppas det är snö när vi kommer och hälsar på!

Kommentera

