Dimmig och grå dag

Vi skulle egentligen ut till ett skogligt naturreservat den här lördagen också men eftersom det var så grått ute och lite dugg så struntade vi i det och gick i stället en långtur längs Gådeån här i närheten. Det var nästan som hemma i Alsterdalen i Karlstad – underbart! Kiwi njöt av fulla drag och jag sa till Johan att skaffar man sig lapsk så får man räkna med att gå några mil i veckan för att de ska vara nöjda (gäller för fler raser men nu talar jag för min 😉 ). Det märks i alla fall tydligt på Kiwi och Mira med för den delen att de är långdistansare, inte bara på gångstilen utan även på glädjen att få gå…länge. Vi tränade uppletande två gånger, Kiwi fastnar lite i att det bara finns två saker ute…har nog tränat det lite för mycket. Men hon har förväntan på att leta och det är underbart! Mira fick vänta idag på att Kiwi skulle hitta några grejjer och det var såååå jobbigt tyckte hon 😉 . Johan tränade sen med Mira (han säger att han inte tycker det är kul men de gånger han skickar henne och hon inte lämnar till mig som brukar ta emot utan springer förbi till honom så vet jag allt att han blir stolt 😉 ). Hon avgudar verkligen Johan. Jag är lite ovan vid detta då Nikita var och  Kiwi är kloss som ett plåster på mig och inte Johan om jag försöker/försökte gå ifrån respektive. Men jag tycker det är jättekul att Mira verkligen tyr sig till honom!!!

Har letat lite jobb i eftermiddag. Man blir alltid lika taggad då man hittar nya jobb inom sin gren 🙂 . Men det tar jag tag i imorgon 🙂 .

Nu är det kvällen och snart väntar dillgryta och ris 🙂 , Johan står vid spisen i detta nu 🙂 !

Imorgon ska vi till IKEA, tror vi i alla fall. Vi ska köpa säng (dyyyyyyrt!!!) men har hittat en som vi verkligen vill ha som är begagnad och den får vi reda på ikväll eller imorgon om vi får köpa eller inte….surt, en annan är före. Håll tummarna snälla!!!

One thought on “Dimmig och grå dag

Kommentera

