Äntligen promenad

Det känns som om det var år och dagar sedan vi gick en promenad. Det var förra lördagen, alldeles för länge!

Idag var min rygg bättre och nu känns den bara om jag är oförsiktig nog att andas ordentligt 😉 .

Vi tog strandpromenaden där jag även skulle passa på att ta lite kort och mata änderna. Allt för att träna Kiwi i att hon inte ska skälla på dem…vilket hon gjorde men inte så mycket som hon brukar. Kiwi verkar förresten helt återställd i kroppen och fick till och med vara lös lite, det uppskattades kan jag ju säga 🙂 . Nu sover hon sött, av trötthet för första gången den här veckan och inte av uttråkning. Det känns bra.

De lekte ju självklart lite, men båda var bra uppvärmda och leken varade inte så länge så jag lät henne hållas…kanske dumt vi får se men de var så lyckliga så jäklar vad svårt det är att inte unna dem lite glädje.

Fina Mira väntade spänt på om det kom en raket snart:

dsc_0010

dsc_0022

Tja som ni ser, pigg och eeeeh glad 😉 .

dsc_0081

Fina Kiwi (va självgod jag är, fina Mira och fina Kiwi hihi) njöt verkligen av att vara ute en stund.

Som jag har sagt förut kanske så har Kiwi ramlat tillbaka lite i gamla spår här uppe när det gäller skällandet på hundar. Idag hade jag med mig en ny sorts godis, som jag visste att hon gillade sen provsmak i hallen 😉 . På hemvägen mötte vi först en leonberger och en gammal papillon och hon gav mig kontakt och såg ut som ett ljus 🙂 . Lite senare mötte vi en schäfer och då kände jag att jag blev nervös, undrar om hon kände det. Jag vet vilka raser hon har lite mer problem med och det är de stora. Hon gick fint i början men gav ett skall då vi var nära. Jag sa sitt och ställde mig för hunden och då tog hon kontakt så vi kunde fortsätta klicka och belöna. Hon tittade sedan på schäfern då den kom rätt intill oss och då var hon helt tyst och gav mig kontakt. Detta är jag jättenöjd med och jag är så tacksam för att Mira var så lugn och stod helt stilla så jag fick en chans att koncentrera mig helt på Kiwi. Jag glömde bort henne nästan men så fick hon godis i slutet (givetvis även annars då jag går och klickar för Kiwi, Mira skönter sig ju hon med) och blev lika nöjd hon 🙂 .

10 thoughts on “Äntligen promenad

  1. ja förändring fryder, vad är et för godis som har fallit damen i smak ?

    Synd att hon har fallit lite tilbaka i gamla spår men ni har ju flyttat +++ men du är ju obs! på det så det här fixar ni 🙂

  2. Tack. 🙂

    Det är något som heter Natures Gift. En grön påse med godis som har kycklingsmak. Kiwi är ju inte kräsen men detta var extra gott.

  3. Härliga bilder! 🙂 Jasså, så du är från Uddevallatrakterna? Jag har bara bott här i 3 år, kommer ursprungligen från Sala/Västmanland 🙂 Ha en trevlig helg! 🙂

  4. Skönt och komma ut lite. Kul att det gick bra på hundmötena det kommer ni o fixa galant 😉
    Som jag sagt innan du e ju jätte duktig på att fota
    Så kul o se dina fina tjejer.

Kommentera

