Benshopping

Först, jag brukar inte prata politik men grattis USA till hopp…tack och lov vann inte den vapenkäre krigsgubben!!!

Jag var nere och postade ett paket idag för Johans skull, på samma gång passade jag på att fylla benlådan. Jag gick in på Arken Zoo som trots namnet inte är så dyrt ändå och shoppade loss. Det var extrapris på benen, ta tre betala för två och eftersom Kiwi och Mira äter ett ben efter varje mål (tre) så passade jag på att köpa tre förpackningar av små ben i storpack då det går en del. Köpte även en påse med små mjuka godisar, lite variation från hundmaten jag tränar med och även en del av de större tjockare benen – de som är ungefär 10 cm långa. Så nu ligger två nöjda hundar under bordet och äter på ben 🙂 .

Kiwi är piggare idag, igår var hon slö och sov mycket – la huvudet på min fot 🙂 . Idag sprang hon och Mira upp för trappen och det har hon inte gjort sen i fredags. Det verkar som Rimadylen verkar, jag hoppas det i alla fall.

Jag försöker träna lite lugna saker med middagsmålet, jag håller på att lära både Mira och Kiwi ett nytt trix. Än så länge så är det Kiwi som fattar mer än vad Mira gör men det kommer nog 😀 . Kiwi tycker det är kul och det känns så bra att kunna ge henne något då jag inte kan gå med henne som jag (och hon) vill.

Nu ska jag beställa klipptid…

4 thoughts on “Benshopping

  1. Shopping till hundarna är ju alltid lika roligt tycker jag. Skämmer gärna bort dom med massa ben av olika slag=)
    Skönt att kiwi börjar bli piggare.
    Såg lite bilder du hade tagit. Jätte fina =)
    Du är ju verkligen duktig med kameran.
    kram

  2. Hanna: ja nu blev du nyfiken va? 😉

    Tack Hesan!

    Harriet: Ja speciellt när det handlar om hundsaker. Jag har precis köpt en julklapp till hundarna och Kiwis bästa vän.

Kommentera

