Blodprov taget

Inte för att veterinären tror att det är borrelia, det är tydligen inte vanligt i Värmland heller så insisterade jag på att prover skulle tas. Då vet jag att hon inte har det och jag kan slappna av. När veterinären kollade över henne spände hon sig sa han och hon tyckte inte om det, dock visade hon inte ljudligt att det gjorde ont någonstans men hon ryckte tillbaka bakbenen då han böjde dem. Hon ska i alla fall få vila och gå på Rimadyl i tio dagar. Det ska nog göra så hon blir piggare överhuvudtaget. Om en vecka får vi svaret, jag hoppas att hon inte har borrelia och att detta som hon har ont av nu är en sträckning…håll tummarna för det…och att det inte ska hända något mer nu.

Jag får hitta på någon lugn inomhuslek för dem, träna dem lite var för sig…Så Mira får roligt också, hon hamnar ju lite i skymundan nu när jag inte kan gå med henne… jag ska prova lämna Kiwi imorgon tänkte jag, efter morgonpromenaden och se om jag kan ta en extra med Mira. Johan är inte hemma på hela veckan heller så jag kan inte få hjälp där, men vi ska nog fixa det på något vis.

Ikväll ska jag på teater, helt själv. Johan hade glömt att det var idag och planerade hans sista utomhusjobb för säsongen just den här veckan…har ingen lust att gå själv egentligen, men då kommer jag bort lite och förhoppningsvis får jag lite roligt också. Annars går jag väl hem i pausen.

8 thoughts on “Blodprov taget

  1. jag håller både fingrar och tår .

    Konstigt att dom sa att det nästan inte finns borrelia i värmland eller i härnösand(kustlinjen)

    När vi var i karlastad i sommras , fy fader det var fästingar ÖVERALLT , och många av dessa är helt säkert smittobärare!

    Skönt att hon testas i allafall även om det antagligen bara är en rejäl sträckning .

    Hoppas du har kul på teater 🙂

  2. Hållar tummarna stenhårt för Kiwi! Jag hoppas du hade en riktigt trevlig kväll på teatern och fick tänka på något annat än hundsjukdommar en stund.
    Kram!

  3. Shanie, Lina och Hanna. Jag gick hem från teatern, den var jättetråkig 😉 .

    Bacillen: Jo, de tog för alla. Jag tror det är samma test.

    Tack, alla…Kiwi hälsar att pillrena funkar 😉 .

Kommentera

