Bättre idag

Igår hade hon det jobbigt tösen. Alla platser i lägenheten var emot henne, de gjorde ont varenda en då hon försökte lägga sig ner. Hon försökte till och med bakom en gardin i ett hörn, men fick gå vidare till andra ställen. Till slut la hon sig med ett pipande och låg där en bra stund. Ut på kvällskissen bar jag henne i trappan och sen la hon sig i sovrummet. Jag har inte hört något inatt men vaknade vid sju av att hon slickade sig om munnen. Hon mådde åter igen illa, vilket hon gjorde en dag förra veckan också. Hon spydde två gånger, inte ”ren” galla som det är då de är hungriga utan ”vattnig galla”, alltså väldigt ljus. Hon fick mat vid den vanliga tiden igår och jag förstår inte vad det kan vara som gör att hon spyr då och då…

Idag är hon i alla fall bättre, hon piper oftast inte då hon reser sig upp men visar på stelhet bak och kan inte sträcka sig ordenligt. Hon piper om hon reser sig för snabbt dock 😦 . Hon är allmänt dämpad men visade på intresse då vi gick ut, jag satte dock på henne ett täcke vilket inte uppskattades. Hon bajsade efter ett tag men kissa, DET kan hon då rakt inte göra i täcke. Men eftersom hon hade varit ute på morgonkiss innan så får hon gå utan det då. Täcket ska hon ha på promenader har jag tänkt så nästa utevistelse slipper hon den då jag varvar promenad (korta) med att bara gå ut och kissa.

Jag hoppas hon snart är frisk igen, men som en kompis sa: Det är ju nästan skrattretande, och det är det…allt på en gång.

6 thoughts on “Bättre idag

  1. Kikar in här hos dig ibland och vilka härliga bilder på hundarna! Tråkiga nyheter att läsa dock – hoppas Kiwi kryar på sig snabbt! Stackars liten! Kram Linda

Kommentera

