Dagen idag

Det var en underbar morgon. När Johan gick till Jobbet talade han om att dimman låg tungt över oss…några minusgrader och sen den lilla snö som kom igår (någon mm 😉 ) gör att det är ett frostigt landskap ute nu.

Jag gav hundarna mat och åt frukost själv och väntade på att solen skulle ta sig lite längre upp innan vi gick ut.

Kiwi har fått en dos mot noskvalstrena och snortar 😉 inte mer. Hon kan hosta till men så har hon ju ont i halsen också…så någon kennelhosta tror jag faktiskt inte att hon hade. I alla fall så tog jag turen ner till ”strandpromenaden” som jag har döpt den till, där kan jag se långt och då även släppa Kiwi om jag känner för det. Kiwi kände verkligen för det och Mira retade henne (hon var lös) genom att greppa tag i en pinne och slänga sig på backen och rulla runt medan hon sneglade på Kiwi och undrade när hon skulle komma. Ja vad gör man…man släpper så klart Kiwi också…

Jag ska taaaa dig!

Attaaaaack!

Så var det helt plötsligt slut 😉 . Vad är detta i vattnet undrar Kiwi.

Prinsessorna i Härnösand 😀

Sen gick vi på andjakt, Kiwi skällde ut dem i början men när jag satte henne ner så jag kunde ta kort på änderna så satt hon faktiskt tyst och tittade på dem.

Jag tyckte de var såååå fina, vilket gjorde att jag tog en del kort.

Det var en underbar tur, vilket jag tror hundarna också tyckte. Just i denna stund ligger Kiwi på en bädd och morrar i sömnen och Mira ligger och sover även hon sött sött på en annan bädd. Jag kan ta hand om tvätten i lugn och ro.

12 thoughts on “Dagen idag

  1. jättefina bilder ! Kiwi ser alldeles frostig ut på ryggen , hundarna ser ut att trivas himla bra tillsamans 🙂

    god träning at sitta tyst och se på fina änder, storm är visserligen tyst av sig men hade nog suttit som på nålar om jag bett om att stanna för i sånna situationer ser jag något slags vallbetende? där han hellst smyger fram och tillbaka längs med strankanten

  2. Det är ett sant nöje att titta på dina bilder, otroligt vackra! Jag ÄLSKAR den första bilden, jag är så svag för sånna där natursköna bilder. Vi har också änder och en svanfamilj nere vid vattnet där vi bor. Jag och Izla brukar nästan alltid stanna och titta på dem, fast Izla skulle nog helst vilja fara ut i vattnet och jaga rätt på dem. Men aja baja…se men inte röra 😉

  3. Hej gumman
    Vackra bilder som vanligt! Du är duktig på korttagning. Morgonbilden var fin, nästan lika fin som när jag lämnade dig i sängen!

  4. Vilka otroligt fina bilder på ankorna =) =) du är så duktig.. Hundarna ser verkligen ut att ha stor glädje av varandra.. och SNÖ, har ni redan fått riktig vinter, det känns så overkligt här i söder

  5. Imponerande. Du tar ju sådana bilder jag jag försökt att ta men inte lyckas med. Fantastisk skärpa, ljus, färg och motiv.

Kommentera

