Ja frisk är hon inte

Det känns oerhört skönt att jag tog henne till veterinären idag. Hon har en infektion – svullen körtel på bakbenet, alltså ”knölen” tyder på det. Dessutom har hon svullna halsmandlar och troligen noskvalster. Eventuellt kennelhosta också…Varför inte allt på en gång? Hur fan kan hunnjäveln (ta det med en nypa salt 😉 ) springa och vara totalt tokig på agilityträning och turer när hon är sjuk? Hon vill leka minst två gånger per dag med Mira och in emellan med oss…Jag låter henne leka med Mira, någon glädje ska hon ju få ha. Jag har alltså en ny Nikita som inte visar mig att hon är sjuk utan jag får leta tecken som jag gjort nu och jag hade rätt…fan också 😉 .

Det blir behandling av noskvalsterna först och minskar inte knölen i storlek så ska jag komma in igen. Det positiva är att man ska kunna känna körtlar så den andra var helt normal….puh.

Jag hoppas den går ner, den var ju stor för några veckor sedan och har minskat men hennes svullnad på trampdynan går inte ner. Såhär såg det ut i början:

Nu är pricken borta och pälsen har kommit tillbaka lite men inte helt. Om ni känner bakom bakersta trampdynan på er hund så går det inåt där. På den här tassen går det utåt.

Så det blir vila i två veckor och sen kan vi åka ut till klubben verkar det som…men då behövs det ju träning för att kunna träna agility…ja vi får väl se.

8 thoughts on “Ja frisk är hon inte

  1. tråkigt med kiwi jag håller tummarna för snabbt tillfrisknande ! Hon verkar ju ha humöret uppe iallafall, ett gott tecken 🙂

    Vilka pluttiga tassar !!! Ingen bernerlabb det där inte 😉

  2. Vad trist! Det är kanske är bra att hon gör bort allt på en gång istället för att dra på sig åkommorna allt eftersom. Förhoppningsvis slipper ni sjukdomar en lång tid framöver! En stor krya-på-dig-kram till Kiwi!

  3. Tråkigt, men vad himla bra att du fick lite svar på vad det handlar om hos vet.

    Förlåt att jag var så osocial häromkvällen – för mycket frågor från jobbsyster så jag blev okoncentrerad.

    Krama Kiwisen från mig och säg till henne att krya på sig!

  4. Jag känner igen det där….pigg och alltid glad oavsett sjukdom, hältor och stukade tår, det är då inte lätt å veta om dom har ont. Det var verkligen mycket Kiwi fick dras med på en och samma gång, vilken osis för er! Hoppas hon frisknar till fort!

Kommentera

