Uttråkad

Ja nu börjar det. Jag är redan uttråkad, jag har inte fått min dagliga dos av långpromenad i det fina vädret. Inte kan jag gå någon heller med en hostande harklande hund heller. Mira ligger stilla men Kiwi vankar ofta, hostar till och tittar på mig med ledsna ögon…jo jag lovar, hon är jätteledsen. Men så pratar jag med henne och hon blir så glad, undrar nog varför vi inte tar någon rolig tur idag. Hon har lekt med Mira en bra stund, men inte ens då slipper hon hostan och det andra – de bakåtvända nysningarna. Inte igen skriker jag inom mig, vi har ju nyss kommit igång med träningen!!! Jag blir så less! Tur i oturen så är det i alla fall långt till jul, så hon hinner bli frisk…men då blir säkert Mira sjuk så min övernattning i Karlstad skiter sig, skulle inte förvåna mig. Ser inte fram emot att åka mörkerkörning till Bengtsfors efter att ha åkt/kört ända från Härnösand. I värsta fall får jag väl ta in på vandrarhem… Men så kommer det inte att bli, Mira kommer inte börja hosta!!! Så det så!!!

Qeso hittade på ett hyss nyss, vilket gjorde att han spydde som en gris. Han har inte gått upp på bänkarna i köket på mycket länge, och vi har inga skåpluckor så vi har hans dagliga dos av mat i en skål i ett av skåpen. Hörde något konstigt från köket och smög ut, hittade Qeso uppe på bänken (han var nere innan jag hann säga ”men va fan” 😉 ) och när han hoppat ner så såg han illamående ut. Rätt åt dig, hoppas du spyr hann jag säga innan jag ångrade mig. Han förstår ju inte att han inte kan äta hur mycket han vill. Det gick kanske två minuter innan jag hörde det välbekanta ljudet av hans hulkningar. En stor spya hamnade så på köksgolvet. Han hade ätit upp två kaffemått på en gång, plus att han fått mat rätt innan…inte konstigt att han spydde.

Nu börjar det bli dags för mat, tror jag tar upp köttfärssåsen jag gjorde igår, orkar inte laga mat…

3 thoughts on “Uttråkad

  1. Jobbigt jobbigt med kiwi, håller tummarna för er i morn och att mira håller sig frisk.

    Konstiga ljud från köket hörde min granne också , hon trodde det var en mus som knaprade, men det var Crazy som satt på deras köksbänk och mumsade i sig en fralla ….! Pinsamt !!!

Kommentera

