Träning eller inte

Jag kan inte bestämma mig om jag vill åka till klubben ikväll. Är lite sugen på att åka dit under förmiddagen imorgon i stället, med båda. Att det regnar ute väger ju upp att ta det imorgon, även om jag är för att träna i regn så måste man ju själv vara upplagd till det och det är jag inte idag känner jag. Mira får sin träning ändå givetvis då jag har börjat använda deras lunch som ett tillfälle för träning. Med Kiwi har jag börjat träna att hon ska runda en stol från höger sida, lite slalomträning fast bara att hitta rätt ingång. Vi tränar vidare på att ligga tyst och stilla men där känner jag att vi inte kommer någon vart, men man ska ju inte ge upp säger de som kan 😉 . Mira fortsätter att erbjuda beteenden, än så länge har jag inte börjat shejpa nya utan hon erbjuder de hon redan kan. Från att ha stått och stirrat på mig och till och med skällt ut mig (detta är hunden som inte vill skälla i vanliga fall 😉 ) så erbjuder hon nu flera saker direkt jag sätter mig och väntar. Trevlig tycker jag. Jag tänkte lära henne följa mitt finger idag för att sedan utveckla detta till att snurra, stänga lådor och släcka ljus. Men det tar vi en annan dag 😉 .

Kiwis träning i tisdags var lyckad tycker jag. Vi fortsatte med slalomträningen, jag får nog stanna vid två pinnar tills det flyter lite mer, hon är lite distraherad av alla andra och vill gärna ha godisen utan att göra något alls 😉 . Hon misslyckades några gånger och gick fel håll vilket resulterade i en rejäl utskällning på mig (hon blir uppriktigt förbannad 😀 ) för att jag inte ger henne något för allt hon hittar på med de där stängerna. Men det är bara att ta tillbaka henne och göra om 😉 . Vi tränade även spontan genomgång av tunnel och kontaktfältsträning på A-hindret med en musmatta. Det är nog det hon gillar mest tror jag, att få många godisar utan att göra nått annat än att stå still på en fläck 😀 .

Nu är det dags för den där lunchträningen. Ohoj!

3 thoughts on “Träning eller inte

  1. Regnet höjer ju inte motivationen när man från början inte är träningssugen. Då är det bättre att ta nya tag dagen efter istället.
    Inte lätt att bli utskälld på det viset som du blir av dina hundar. 😀

  2. Jag tycker det oftast är lättare att hitta motivation till att träna på dagen istället för på mörka kvällen iaf utomhus.
    Kul med Mira att du har fått henne att jobba på så bra! Bra jobbat!
    Kiwi vet minsann vad hon vill ha va?;) Smart hund tycker jag!
    Hoppas du får en riktigt trevlig helg!

Kommentera

