Solen lyser idag!

Några dagar av regn gör att solen är så välkommen så. Johan är äntligen så frisk att han kan gå till sitt nya jobb på länsstyrelsen. Jag är däremot inte lika lyckligt lottad så jag och tjejjerna tog en tur ner över stan och gick längs vattnet. De fick busa lite på ett ställe där det var långt till människor och bilar vilket uppskattades mycket av tjejjerna. Väl hemma sökte jag ett jobb, inte för att jag får det här heller…Jag är så trött på att gå hemma, ändå är det bara en månad som jag har varit arbetslös. Men det är så deprimerande att ingen tror på en. Jag har en magisterexamen i biologi med mycket miljörätt, men i arbetslivet är inte det värt ett jota. Jag har inte nog mer arbetserfarenhet säger de, jag har sån lust att skrika: HUR FAN SKA JAG KUNNA FÅ DET OM INGEN VÅGAR ANSTÄLLA MIG??? Jag är verkligen deprimerad nu, inte hjälper det att nära som ringer frågar hela tiden ”Har du fått ett jobb än?”, ”Har du sökt några jobb då?”. Jag vet att de menar väl och vill vara intresserade, men det trycker ner mig i skorna då jag varje gång svarar Nej inte än, och ja några.

…Suck…

Trots att jag helst ville bädda ner mig i sängen och försvinna idag så drog jag mig ut med tjejjerna på en lunchtur i skogen. Kameran ville hänga med den här gången, att fotografera piggar alltid upp.

Så här ser det ut på stigarna just nu, vattnet rinner ner för berget och stövlar är ett måste om man ska ut i skogen.

Kiwi bryr sig inte ett dugg 🙂 :

Mira har inte heller nått emot vattnet fast hon springer oftast vid sidan om:

Hon syns nästan inte i höstfärgerna.

Vi tränade lite uppletande idag med, kan inte låta bli då skogsarbete är sååå mycket roligare än lydnaden.

Lika bra som igår gick det, Kiwi vill leta och letar bra…och hittar, idag två saker!

Mira var så klart inte sämre hon:

Sen slarvade Mira lite och jobbade inte lika bra vid nästa grej jag släpper då på Kiwi igen som först springer med Mira i hennes velande men sen kommer hon på att det kan ju bli en belöning om hon hittar den där grejjen.

Jag vaaaaannn!

Miras belöning uteblev och vi fortsatte promenaden. Nästa gång jag la ut så provade jag Kiwi först, hon hittade grejjen direkt. Sen provade jag Mira för att se om retningen innan gav resultat och jo, både fart och noggrannhet ökades. Mira hittar även hon saken direkt 🙂 .

Har ni åsikter om detta träningssätt eller andra funderingar om det fungerar eller ej så skriv gärna en kommentar.

Sen blev det spring i benen igen. Fokusen hamnade på Kiwi men ni ser nog Miras förväntan…Koooorv! Vttnet forsade på denna stigen också, nu när vi var på en annan stig på väg ner för berget igen.

Kiwi har dock tid att lägga sig ner lite för att leka fotomodell.

Mira ställer också upp:

Nu ska jag avsluta eftermiddagen med att tvätta så nu blir det lugna timmar tills Johan kommer hem.

6 tankar om “Solen lyser idag!

  1. Förstår att det känns jobbigt, jag har inte heller riktigt fattat hur man ska lyckas skaffa sig någon arbetslivserfarenhet om ingen anställer en?! Helknäppt. Är redan lite orolig för hur det ska bli när jag väl pluggat klart och ska börja söka jobb. Men jag hoppas att det kommer lösa sig och att du kommer hitta ett riktigt bra jobb!

    Vilka jättehärliga bilder! 🙂

  2. ursh vad jobbigt med allt välmenat ”tjat”. Det är ju svårt att säga i från utan att såra någon också . Håller tummarna för att du snart hittar något du både är kvalifiserad för och gillar att jobba med , arbetserfarenhet eller inte !!

    Mysiga bilder! Det är tur du har hundarna. Floyd var guld värd den tiden jag gick arbetslös och nyinflyttad och inte kände någon häruppe i Ålesund!!

  3. Jag förstår att det känns trist för dig att gå arbetslös nu när ni är nyinflyttade och allt. Jag håller tummarna för dig!
    Roliga upplet ni verkar göra! Hur gör du kastar du ut leksaken när de inte ser för att sedan skicka eller?
    Fina höstbilder men det ser ut som snö på tredje bilden??

  4. Åh vilka fina bilder! Jag måste börja ta med kameran ut i skogen istället för mobilen =)

    Jag har ju precis börjat grundkurs ute på Hammarö så har bara övat uppletande några dagar – men Ombra ÄLSKAR det =) Det är en kul övning som aldrig blir tråkig och är lätt att variera svårighetsgrad på =)

  5. Duktiga hundar som hittar saker – och duktig matte som lägger upp träningen så smart 😀

    Förstår att det känns lite tufft med jobb och sånt, men det löser sig vettu! En trevlig och duktig tjej som du får jobb tillslut. Och skönt att du har hundarna så att du har något att ta dig för när du nu är ledig!

    Du har inte hittat några träningskompisar?

    Kramar
    Lina

    PS. Pejla saknar någon att bita i bakbenen…

Lämna en kommentar