Regn, regn

Ja det är verkligen ruggigt väder här uppe, fem grader och regn eller bara dis. Har inte gått i skogen på två dagar på grund av detta ständiga regnande. Då får man ta fram dessa bilder på Härnösand som jag tog i början av veckan:

Detta är backen lite nedanför vår lägenehet. Höstigt och fint.

Nästan nere i stan, fin utsikt!

Kyrkan är vacker i höstskrud!

Idag regnade det inte så jag tänkte att nu är det dags att utforska stigarna igen. Gick och letade efter en ny stig lite längre bort i området, kom upp på en liten en som gick på en större stig. Den här är det nog tänkte jag, men så gick den ner från berget i stället för upp och jag ville ju inte ner till vägen igen så jag gick ut i skogen och inte på stigen igen. Mycket roligare och hundarna tycker samma sak. Jag vet ju var de andra är…på ett ungefär 😉 så det är ju bara att gå, någon stig kommer man på förr eller senare. Kiwi och Mira tyckte jag var väldigt slarvig för jag tappade bort grej efter grej som de fick leta efter, de hittade alla gångerna 😀 . Sen tappade jag bort mig själv en gång, det var uppskattat och båda höll bra koll på mig sedan så jag inte tappade bort mig själv igen 😉 . På väg nedför berget var det så mycket vatten efter regnet så det såg ut som om stigen var en forsande bäck…tänk vad vatten blir roligt då man går med regnbyxor och stövlar, man blir som barn på nytt. Jag erkänner, jag lekte mer i vattnet än vad Mira gjorde – hon tittade på mig som om jag var knäpp 😀 . Kiwi däremot fick spel och sprang runt mig och skvätte lika mycket hon 😀 .

Ehum…Kiwi får ju inte vara i vår soffa…men vem kan motstå henne då hon vill upp just vid mig där jag vet att hon måste gosa in sig hos mig för att få plats?

Jag vände på henne och eftersom hon älskar att ligga på rygg somnade hon sött i min famn, ljuvlig stund!

I morse innan promenaden var det dags för bus tyckte Mira och satte lätt igång Kiwi på lite lek:

Galna hundar??? Kan du väl aldrig mena?

Hittade en bild på Kiwi och Gaia som får avsluta dagen:

Sakna sakna!

5 thoughts on “Regn, regn

  1. På bilderna ser det iallafall ut som ni har haft superfint höstväder däruppe !

    Kiwi verkartrivas med Mira som sällskap och sista bilden är ju bara helt *Naaahhhh* 🙂

  2. Ja, visst är det tråkigt med regnet. Det var ju så fint höstväder men nu är det både blött och kallt. Burr. Och vi som ska spendera flera timmar ute och spåra idag. Hoppas det slutar regna innan dess.

Kommentera

