Flyttad och klar

Så är flytten klar, det gick relativt smärtfritt ändå. På fredag kväll kom lastbilen och hela bohaget packades in, våra snälla grannar tog då Kiwi och Mira in till dem och Qeso var på toaletten så länge så inga djur kom i kläm. När lägenheten var tom kände vi inte för att vara där mer än nödvändigt så vi tog hundarna och åkte till Hanna och Gaia för en sen kvällsmat, tack så mycket Hanna!

Färden upp gick fortare än tänkt, mycket för att vi har så underbar djur! Qeso pratade med oss genom sin bur men låg lugnt och tyckte inte om att komma ut i hundarnas bur då vi tog paus, han ville in i sin bur igen så för hans del så var det en kort bensträckare.

Hundarna gick en tur med Johan, som inte var riktigt bra…hade han blivit smittad av mig?

Resan tog totalt åtta timmar och lastbilen med ”flyttgubben” och Johans pappa i tjuvstartade så de var redan igång med att flytta in åt oss. Kiwi och Mira fick vara kvar i bilen här och senare uppe hos mig i köket medan Johan plockade in förrådet. Ganska mycket kom upp första dagen och när kvällen kom var vi alla trötta. Johan blev sämre och eftersom jag visste att han haft en fästing som gett ett otäckt märke och jag sagt till honom att han troligen hade borrelia så tvingade jag och svärfar iväg honom till läkaren på söndagen….jovisst, en ordentlig infektion av borrelia hade han fått och inte en förkylning. Så det första han fick göra var att sjuksriva sig…usch det var riktigt otäckt på natten ett tag då han var riktigt dålig. Men nu ska han förhoppningsvis vara på bättringsvägen.

Jag tog kortare turar i skogen ovanför oss på söndagen och måndagen då min förkylning inte riktigt vill ge sig. Tog några kort, Mira gör sig bra i blåbärsriset den här tiden på året:

Igår kände vi att Johans pappa måste få se vårt havsbad Smitingen. Det är en jättestor sandstrand vid Östersjön. Kiwi och Mira uppskattade det väldigt mycket i alla fall 😉 , eftersom det inte var några badgäster (vilka badkrukor folk är, sommaren har ju nyss gått över till höst 😀 ). Jag hade med kameran givetvis…njut av två lyckliga hundar:

Det blåste bara liiiite.

I lööööv diss bild, synd att inte hela Kiwi kom med bara.

Full fart framåt!

Lite tid hade Mira över till att gosa med Johan.

Sen tyckte Kiwi att det var nog med gos.

Nöjda och glada gick de sedan och strosade för sig själva.

Jag har undersökt skogarna lite nu och det finns riktigt många stigar, idag gick jag en stig upp på berget (jättefin utsikt) men efterson stigen blev mindre och mindre så beslöt jag mig för att gå av stigen och ”gena” över skogen till de andra stigarna som jag visste var på andra sidan. Det gillade hundarna och de sprang båda som tokar i skogen. Jag hetsade dem lite och kastade ut en socka som de fick tävla om att leta upp…den som hann först fick riklig belöning vilket gjorde att Kiwi riktigt ansträngde sig då Mira är betydligt duktigare på att leta. Ibland skickade jag dem en och en och farten ökade ju mer de kom på att hittar jag inte direkt så kommer den andra ut och letar och kanske finner 😉 . Kiwi hittade flera stycken före Mira, en aningens stolt blev jag då 🙂 . Korv är värt att leta socka för!

Än så länge är det ok med flytt, lite tråkigt att vara från familj och vänner men så är det ibland…

15 thoughts on “Flyttad och klar

  1. Hej, vilken grymt häftig bild när Mira var i luften!
    Välkommen till Norrland förresten, nu har ni bara ungefär 50 mil kvar till det ”riktiga paradiset”. 😉

  2. Jätte fina bilder, hundarne ser ut att ha uper kul å stranden =) Mira är en riktig sötnos, super fina bilder på henne =) Hoppas ni kommer trivas där uppe, ja nu är det ännu längre upp. Lycka till! KRAM

  3. Skönt att läsa att det gick så bra med flytten!
    Även om Johans borrelia och din förkylning inte verkar kul alls. Krya på er!
    Underbara sand och blåstbilder!!!
    Och stort tack för utmärkelsen!
    *Kramas hårt*

  4. Hej på er, ser ni har installerat er …..
    Jag har hämntat mig från flytten …..
    Du tar fina bilder, var ju med på stranden, härliga bilder på hundarna…….
    Känns lite tråkigt inte få träffa er och djuren ….
    Lite tomt där i Karlstad …..
    Men vi ses och hörs, tror ni kommer trivas, kommer ju hälsa på er ….
    MVH/CGR

Kommentera

