Lite av varje

Innan jag börjar så vill jag att ni läser inlägget nedan före, speciellt ni i Stockholmsregionen.

Jag har inte varit så duktig på att skriva på några dagar nu, det händer ju saker ändå men tummen kommer inte ur om man säger så.

I lördags var vi på en mycket trelig kräftmiddag, hos två goda vänner. Jag tog givetvis kort och efter medgivande vill jag visa denna mörka men härliga bild på Kiwi och Elin, deras dotter:

Notera att Elin har en kudde på huvudet 😉 . Visst är pussen skön! Att hon till på köpet fick hålla i Kiwi som hon gjorde är en överraskning, jag trodde hon skulle backa men icke – hon satt så snällt kvar 🙂 .

I måndags var min första arbetslösa dag och vad gör man dagen efter då man efter ett erormt slit hela sommaren med många övertidstimmar ”äntligen” kan sova hur länge man vill? Man går upp klockan halv sex och åker med ut i skogen med Johan på inventering av skog!!! Jag fattar inte alltid vad jag sysslar med, men asch då jag och Kiwi hade ju trevligt!

Kiwi har fullt upp i skogen att hålla reda på oss och nu när hon åter har fått glädje i livet (efter kastreringen) så kan hon ju busa som bara den också 🙂 . Det hade regnat mycket i området vi var i vilket medförde att alla vattendrag i skogarna var överfulla. Vilken lycka för Kiwi som glatt plaskade i dem och fick sedan tokryck efter tockryck då hon sprang runt och runt mig medan jag stod och skrattade. Jag inventerade inte så mycket utan plockade svamp mer. Jag fick ihop ungefär 6 liter kantareller och 4 liter trattisar. Det blir en god trattissoppa det 😉 . Jag ska ge bort en hel del till en mycket god vän som älskar soppan men som inte vågar plocka själv än.

Kiwi blev som alltid då hon är med oss i skogen, väldigt trött. Men innan hon säckade ihop helt så kastade jag ut en leksak som hon fick leta. Så länge hon har gnistan så vill hon leta men hon är väldigt ojämn, men det kommer nog. Igår gick det i alla fall jättebra och hon hade kul, det syndes.

Johan borrar alltid i några träd då han är ute för att kunna uppskatta åldern…när vi har gått tillräckligt långt under dagen lägger sig Kiwi alltid och vilar vid de tillfällena. Igår var inget undantag, det roliga var att det fanns två block där han skulle borra, vilket gjorde att Kiwi hoppade upp på det ena och rullade ihop sig och vilade, med full utsikt över skogen

Hon låg så skönt så det var lite suckar då vi gick iväg 🙂 .

På kvällen kunde hon heller inte få vila för då var det dags att åka till Hanna och Gaia. Vi hade planerat in en vinkväll eftersom båda var ”lediga”. Så hon fick vackert leka med henne en stund också 🙂 . Vi hade en jättetrevlig kväll jag och Kiwi och framåt 12 höll både jag och Hanna på att somna (hundarna hade somnat för länge sedan 😀 ) så då bäddade jag upp soffan och somnade gott med Kiwi brevid mig 🙂 .

I morgon kommer Pyraian upp till oss då Hanna ska till frissan, det ska bli kul…Kiwi gillar att leka med damen men vi får avbryta då och då eftersom den lilla visar sin frustration (och ilska?) genom att skälla. Det blir lätt lite mycket sånt då hon inte når Kiwi jämt 😉 .  Stolta jag kan meddela att Kiwi inte säger mer än grr grr då hon leker 🙂 .

Åh jag får inte glömma: Nu är årets Julklapp för klickertränare här!

http://www.hundtranaren.se/

Äntligen har jag en fin bok att planera i! Nu kommer träningen gå som på räls 😉 . Dessutom…hoppas jag får säga det nu?! Så är Kiwi med på bild i boken 😀 . Bara det är ju en anledning till att köpa den!!!

Ha en trevlig kväll, jag ska ta och äta lite kex och ost 🙂 .

3 thoughts on “Lite av varje

  1. Förstår att hon trivs i skogen, det ser ju iaf ut som hon gjort sig riktigt hemmastadd,vilken
    sötnos hon är!
    Va skoj att Kiwi extraknäcker som fotomodell 😉 Det låter som en användbar bok, kanske man införskaffa sig, speciellt om det är en sånn snygging med!

Kommentera

