Valpbus i stugan!

Eller i lägenheten då om vi ska vara noga. Men alla saker har sin ordning 🙂 Jag började dagen med en underbar promenad, steg upp underbara 07.15 för att gå en tur bara jag och Kiwi i duggregn…kanske inte det bästa av väder men vi hade trevligt. Promenaden skulle gå på en timma och brukar ta längre tid så jag gick på ordentligt, vilket gjorde att Kiwi som ännu en dag fick vara lös hade fullt upp med att hålla koll på mig. 😀 Hon var så duktig så, jag försvann bara en gång 🙂 .

Väl hemma åkte vi direkt i vår nya Volvo V40 (ny för oss, en -00) till Hanna för att hämta Pirayan…eller Gaia då, men Pirayan passar så bra för en valp av hennes kaliber 😉 . Jag satte henne bak med Kiwi och Kiwi blev lite förvånad/förnärmad för det tog ett tag och lite morr från hennes sida innan gnällungen (hennes ord) lugnade ner sig så hon kunde lägga sig ner. Gaia pep lite men klarade turen bra tycker jag.

Just nu ligger Gaia under databordet och min blomma ligger bredvid, trötta efter en stunds lek medan jag blir förgasad av Gaias fisar…jag skulle byta foder om jag var Hanna…urk!

Så efter leken fick de lite yoghurt (rester av min frukost)

Gaia tycker att detta är helt fel väg att gå och tar resolut över slickandet och Kiwi som är snäll låter henne göra det. Det märks att Gaia har blivit äldre och modigare. Hon tar i mer i lekarna vilket gör att Kiwi tvingas göra såhär:

oftare och tar nog i lite mer också för Gaia skriker till ibland. Frågan är om det är test från hennes sida, om Kiwi släpper då hon skriker och Gaia upptäcker det eller om det är smärta. Med valpar vet man aldrig 😉 – de är sluga 😀 .

Qeso var lika nyfiken idag och ville vara med hela tiden, men så kom Gaia i alldeles för hög busfart rakt på honom och glömde bort respekten…vilket resulterade i detta och en skrämd katt:

Han blev trängd och hon gick för rakt på. Det blödde rätt rejält till en början (det var nog inte så mycket men man tycker alltid att det ser så läbbigt ut då det gäller ögat) men när jag fick bort blodet, vilket inte var det lättaste med en glad och sprallig valp så såg jag att det troligen rör sig om hinnan (blinkhinnan?) och inte själva ögat…puh! Hon har inget ont av det alls utan leker som vanligt men jag har sagt till Hanna att hon ska ringa i morgon så betalar jag undersökningen.

Jag har varit så fräck (med Hannas godkännande) och tränat Gaia lite. Jag provade om hon ville erbjuda sitt och det ville hon, flera gånger. Jag vet inte om de har tränat det förut men hon var en riktig stjärna, tyst och lugn…tänkande 🙂 .

Sen skulle det sovas och Kiwi ville inte ha bian utan tog helt sonika Gaias bur, fast den va för liten för henne…inte hade Gaia något emot det då det finns så mycket underbart golv och bian att sova på 😉 .

Men bian vann till slut…i alla fall för en stund.

Marita, min snälla underbara granne tog sedan Kiwi med sig på en promenad och Gaia fick chans att sova lite i fred. När hon kom hem väntade mat för dem båda och sen lite bus igen:

Men nu ligger de som sagt under respektive brevid databordet och sover sött. När de vaknar är det kissrunda runt huset som gäller…kanske får jag även en liten bajs så gasmängden minskar 😉 .

Nu är jag tillbaka med fler bilder!

Innan vi gick ut flyttade sig djuren ut i hallen och Gaia väckte Kiwi på, kanske inte det mest underbara sättet tycker jag då men Kiwi gillade det…

ett tag i alla fall…

Var ute och kom på att jag har ju Kiwis stinkande ”snöre” 😀

DET tyckte de var kul!

Kul hade de och nu är de utslagna igen 😉 .

Jag är inte så nöjd över bildena men jag mixtrade lite med fotandet så det får ni ta. Övning ger färdighet…någon gång 😉 .

8 thoughts on “Valpbus i stugan!

  1. Härligt att kunna låna valp så där då får man kanske lite valpsug ur kroppen. 🙂
    Fina bilder från Karlstad.
    Jag och Kiara ska till Kil i slutet av september. Vi ska bo på Fryksta vandrarhem bara hon och jag. Ska bli mysigt.

Kommentera

