Tidig promenad

Eftersom stygen ska tas ikväll så har vi i två dagar nu gått 45-50 minuterspromenader och igår fick hon till och med springa upp för en liten kulle…klättra ni vet, kan inte ungås längre 😉 . Idag skulle en shomme från riksbyggen komma och fixa till nya kranar i lägenheten. Klockan sju skulle han komma så vi ställde klockan till 05.00 (vem är så jävla dum att man går upp tidigare än på en jobbdag då man har semester…jo JAG 😀 ) och så gick vi direkt ut på morgonpromenaden. Klockan 06.00 var det dags för frukost och klockan 07.00 kom shommen. Nu klockan 08.13 är han redan klar så vad ska man göra nu? Jag har packat två lådor med lite grejjer och klockan 11 ska jag ner på stan och fika. I kväll ska vi packa in en massa skräp och annat som vi inte vill ha och åka till återvinninsstationen, sen körs jag och Kiwi till veterinären och Johan åker till bergvik för att köpa jeans.

I morgon är det första stygnfria dagen, jag ska ta och åka ut till klubben om jag får för veterinären. Ser fram emot att träna lite agility med vilddjuret! På torsdag ska jag på klickerträff på skutberget, det kan helt klart bli spännande…eerhhmm. Ha en trevlig dag, jag räknar med att somna tidigt i kväll och sova läääänge i morgon, typ till 09.00 😉 .

 

Förresten, de korten på mitt magra barn lovade jag också här om dagen:

Den är lite suddig men ni ser hur smal hon är va?

4 thoughts on “Tidig promenad

  1. Vad är det för klickerträff? Önskar er lycka till hos vetten! Nu får det väl bli hårdträning och muskelbyggning för lilla damen. Springa! Hoppa! Klättra! Busa!!

  2. Ja jag hoppas att vi kan få börja träna agility direkt, hon beöver få studsa av sig…så vi kan lämna henne sen och åka och handla på IKEA 😀 .

    Klickerträffen är en träff med just nu, tre personer som vill träna lite. Klockan 11 på skutberget på torsdag. Om du inte jobbar är du välkommen!

  3. Va skönt att allt gått bra och att styngnen snart är borta. Då får hon fara omkring precis som en lapsk vallhund ska göra =) Jag förstår att det inte vart helt lätt att hålla henne stilla, Izla behöver också röja av sig för att inte bli knäpp, hihi!

    Kul att du får en till lapsk i hemmet förresten!

Kommentera

