Hindens rev och Läckö slott

Ja det var dit vi var i lördags. Vi tog en spontan utflykt på 15 mil enkel väg 😉 . Det regnade och blåste på väg ner men väl framme vid vänerns sydöstra kust så var det bara blåsten kvar, men så det blåste!

Mitt hår som i vanliga fall är väldigt ”busigt” stod på ända mer än ”normalt”. Vi är alltså nu på väg ut på Hindens rev en extra intressant lämning från förra istiden. Kiwi gick på bättre än vanligt och drog till och med lite grann!!! Matte var i chock och lät henne dra så mycket hon ville 😉 .

Kiwi var inte lös under turen mer än då jag ville ta kort och ha henne med. Det var också mycket folk som gick fram och tillbaka på revet. Men här fick hon strosa lite:

Nu närmar vi oss spetsen, stora Vänern på varje sida (för säkerhets skull skriver jag att det är Sveriges största sjö, ingen pik alls till en viss person 😉 ):

Sa jag att det blåste 😉 .

Sen åkte vi till Läckö slott! När jag var liten tog vi båten från Åmål på andra sidan Vänern och åkte över men sen de åren (jaja, länge sedan jag vet 😉 , gammal som gatan 😉 ) har jag inte varit där. Slottet höll på att renoveras men ack så vackert ändå!

Vi prickade det så bra att det var en medeltidsmarknad då vi var där så vil fick se fladdriga tält, ”utklädda” ponnys och människor och en massa hundar – superbra träning, vilket Kiwi givetvis klarade utmärkt 😉 .

Kiwi provade på att vara den kanonhund jag vet att hon är innerst inne 😉 :

Vi avslutade dagen med en tur till Spikens fiskeläger som är strax intill Läckö slott. Mysigt ställe med jättegod rökt lax!

Rekommenderar sådana här spontanturer!

5 thoughts on “Hindens rev och Läckö slott

  1. Ni ser ut att ha haft det jätte trevligt=) Fina bilder. Skönt att kiwi är så lugn och duktig att ha med.
    Kram från oss //Therese

  2. Åh! jag är född och uppvuxen i lidköping och har gått många vändor på revet. Läckö är underbart, men häftigast på natten 😉
    Spiken är ett favoritställe också!
    Fina bilder!!

  3. Måste ju skriva lite här också , himla mysiga sommarbilder !
    Ja det är kul att ta saker galet impulsivt på sparken ibland – som den gången Geir och jag skulle till Kristiansund på dagstur och hamnade i Trondheim istället och gick promenad runt domkyrkan – lite långt blev det förståss men gud så kul vi hade !!

Kommentera

